۹ اسفند ۱۳۹۶، ۷:۴۳
کد خبر: 82846278
T T
۰ نفر
روزهای فرهنگ و هنر شاخص ترین برنامه جنبی نمایشگاه كتاب سیستان و بلوچستان

زاهدان - ایرنا - مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: روزهای فرهنگ و هنر سه شهرستان زهك، خاش و سراوان از شاخص ترین برنامه های جنبی نوزدهمین نمایشگاه كتاب این استان است.

حسین مسگرانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنامه روز فرهنگ و هنر سراوان روز یكشنبه در حالی آغاز به كار كرد كه با استقبال بی نظیر مردم روبرو شد.
وی ادامه داد: در این آیین مكان هایی نظیر ناهوك، باغ شهرهای جالق، قلعه شیشه ریز، مسجد درك، سنگ نگاره های عصر حجر و روستای تاریخی كلپورگان به عنوان جاذبه های گردشگری سراوان برای سفرهای نوروزی معرفی شد.
وی افزود: همچنین از سه اثر نویسنده سراوانی حمید ملك زاده رونمایی شد.
وی بیان كرد: عصر سه شنبه در سالن جنبی نمایشگاه كتاب سیستان و بلوچستان روز فرهنگ و هنر به شهرستان زهك اختصاص یافت.
مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در این آیین به معرفی ظرفیت ها و مكان های گردشگری زهك پرداخته شد و هنرمندان این شهرستان با قیچك نوازی و شاهنامه خوانی هنر مردم این خطه از استان را به نمایش گذاشتند.
مسگرانی اظهار داشت: در آخرین روز از نوزدهمین نمایشگاه كتاب سیستان و بلوچستان، روز فرهنگ و هنر با برنامه هایی چون شعرخوانی، رونمایی و معرفی كتاب و موسیقی محلی به شهرستان خاش اختصاص یافته و عصر امروز چهارشنبه در سالن جنبی نمایشگاه پذیرای علاقه مندان به فرهنگ و هنر این مرزبوم است.
به گزارش ایرنا نوزدهمین نمایشگاه سراسری كتاب سیستان و بلوچستان عصر پنجشنبه هفته گذشته در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، استاندار ، نماینده اهل سنت مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری ، معاونان استاندار، مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی و قشرهای مختلف مردم گشایش یافت.
7316**3213