۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۲۴
کد خبر: 82847141
T T
۰ نفر

راه اندازی سامانه دادور در خراسان رضوی

۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۲۴
کد خبر: 82847141
راه اندازی سامانه دادور در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- سامانه دادور مربوط به مركز ملی پایش محیط كسب و كار روز چهارشنبه طی مراسمی با حضور معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در مشهد راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا، استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: اجزای مركز ملی پایش محیط كسب و كار شامل چهار بخش سامانه اطلاع رسانی مجوزهای كشور (سام)، سامانه الكترونیكی دریافت شكایات و انعكاس، پیگیری و رسیدگی به شكایات متقاضیان مجوزهای كسب و كار (دادور)، مركز تماس فوریت های محیط كسب و كار (یاور) و پایگاه اطلاعات مجوزها و استعلامات كشور (نما) است.
علیرضا رشیدیان افزود: فقدان درگاه واحد و متمركز الكترونیكی برای ثبت و پیگیری شكایات متقاضیان، نبود درگاه الكترونیكی برای پاسخگویی به شكایات، سختی شناسایی و احصای گلوگاه های صدور مجوز و فقدان نظارت بر پاسخگویی دستگاه های مسئول از جمله دلایل راه اندازی سامانه دادور است.
وی اظهار كرد: یكی از اهدافی كه دولت دنبال می كند، راه اندازی دولت الكترونیك برای افزایش دقت در پاسخگویی به مردم، شفاف سازی قوانین و رفع قوانین و مجوزهای مخل فضای كسب و كار و جلوگیری از رانت خواری است.
وی گفت: بهبود فضای كسب و كار به منظور افزایش تولید و اشتغال و تسهیل امور اقتصادی از اولویت های دولت است و طرح دولت الكترونیك به دنبال ایجاد سهولت، سرعت و دقت در امور و صدور مجوزهای اقتصادی و پاسخگویی به مردم است.
استاندار خراسان رضوی افزود: این استان قطب زیارتی در داخل و خارج كشور است و با برخورداری از 75 شهر و 2 هزار و 599 روستا از گستردگی و پراكندگی جمعیت و خدمات برخوردار است.
وی اظهار كرد: از سوی دیگر خراسان رضوی در تولیدات كشاورزی و صنعتی از جایگاه ویژه ای در كشور برخوردار است و به نوعی شرایط فوق العاده و ویژه ای دارد لذا ضروری است، مدیران اقدامات مربوط به پوشش دولت الكترونیك و راه اندازی سامانه های مرتبط با مركز ملی پایش محیط كسب و كار در استان را سریعتر انجام دهند.
وی اظهار امیدواری كرد، با راه اندازی سامانه های مرتبط با مركز ملی پایش محیط كسب و كار بتوان بستر مقررات زدایی و كاهش مجوزهای مربوط به محیط كسب و كار را فراهم كرد.
استاندار خراسان رضوی گفت: برخی قوانین مخل كسب و كار در استان احصا و برای وزارت كشور ارسال شد كه امید است هیات مقررات زدایی وزارت امور اقتصادی و دارایی بتواند به سیستم قوانین و مجوزهای كشور سامان دهد.
وی افزود: برای بهبود فضای كسب و كار در خراسان رضوی به ضرورت ایجاد پنجره های واحد دست یافتیم و امیدواریم حلقه ارتباط الكترونیكی در وزارت امور اقتصادی و دارایی بین بخشهای مختلف آن بوجود آید تا در زمان صرفه جویی شود.
7489 / 6053