۱۰ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۵۲
کد خبر: 82848184
T T
۰ نفر

200 هكتار طرح زراعت چوب در خراسان شمالي انجام شد

۱۰ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۵۲
کد خبر: 82848184
200 هكتار طرح زراعت چوب در خراسان شمالي انجام شد

بجنورد- ايرنا- مدير جنگل داري اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي گفت: از سال 84 تاكنون، 200 هكتار طرح زراعت چوب در اين استان انجام شده است.

جلال حسن نژاد پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا با بيان اينكه در هر هكتار هزار و 200 اصله نهال كاشته مي شود اظهار كرد: با توجه به اينكه درخت ها در حاشيه مزارع كشت مي شوند داراي توجيه اقتصادي هم هستند و مزيت هاي مالي را براي بهره برداران در پي دارد.
وي افزود: خشكسالي به مانعي براي كشت گونه هاي درختي تبديل شده است هم اكنون در حاشيه رودخانه ها و مناطقي كه آب به اندازه كافي وجود دارد ظرفيت زراعت چوب وجود دارد.
حسن نژاد گفت: سالانه با توجه به اعتبار موجود بين 30 تا 50 هزار اصله نهال رايگان صنوبر بين بهره برداران خراسان شمالي توزيع مي شود كه در اراضي مستثنيات و اراضي مستعد كشت بر اساس قرارداد منعقد شده با بهره برداران نهال رايگان داده مي شود.
مدير جنگل داري اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي با اشاره به اينكه برنامه امسال توزيع 80 هزار اصله نهال رايگان است گفت: با توجه به بحث تنفس جنگل كه مطرح شده زراعت چوب اهميت ويژه اي پيدا كرده است و بايد اين موضوع جدي تر مورد بررسي قرار گيرد تا نياز داخل كشور با استفاده از زراعت چوب تامين شود.
جنگل هاي استان خراسان شمالي در گستره چهار ميليون و 345 هزار هكتار جزء جنگل هاي حفاظتي كشور محسوب مي شود و برداشت چوب صنعتي از سطح اين جنگل ها صورت نمي پذيرد.
7186/3007/6042