۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۰۱
کد خبر: 82849448
T T
۰ نفر
ساخت راه آهن چابهار- میلك توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان را به دنبال دارد

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با ساخت راه آهن چابهار - زاهدان - میلك یك مسیر ترانزیتی ریلی از دریای عمان تا كشورهای آسیای میانه ایجاد خواهد شد كه توسعه اقتصادی و اجتماعی این استان را به دنبال دارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان سید دانیال محبی روز شنبه در بازدید از راه آهن چابهار - زاهدان اظهار داشت: طول مسیر این پروژه ٦١٠ كیلومتر از دروازه شرقی اسكله شهید بهشتی چابهار واقع در دریای عمان آغاز شده و با عبور از شهرهای نیكشهر، ایرانشهر و خاش در نهایت به زاهدان متصل می شود.
وی ادامه داد: اجرای این طرح یكی از برنامه های مهم به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تاكید رهبر معظم انقلاب است.
وی هدف اصلی راه آهن چابهار - زاهدان - میلك را ایجاد كریدور ریلی شرق كشور، اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی كشور به شبكه ریلی، كمك به توسعه سواحل مكران، اتصال كشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد، ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی سیستان و بلوچستان و منطقه برشمرد.
استاندار سیستان و بلوچستان مبلغ اولیه قرارداد ساخت این طرح را ٢ هزار و ٤١ میلیارد تومان ذكر كرد و ادامه داد: این پروژه دارای ٨ قطعه است كه عملیات اجرایی ٦ قطعه آن پیشرفت فیزیكی 42 درصد در بخش زیرسازی دارد.
3213**6081