۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۰۲
کد خبر: 82854933
T T
۰ نفر
186 كیلومتر عرصه های طبیعی سمنان نهال كاری می شود

سمنان-ایرنا- استاندار سمنان گفت : در هفته منابع طبیعی امسال 186 كیلومتر از عرصه های طبیعی این استان نهال كاری می شود.

به گزارش ایرنا، سید شهاب الدین چاوشی روز چهارشنبه در آیین روز ملی درختكاری و هفته منابع طبیعی در سالن اجتماعات ایرانیان سمنان با تاكید بر افزایش فضای سبز در استان افزود : با هدف افزایش پوشش گیاهی در 23 نقطه از شهرهای استان در این هفته نهال كاری انجام می شود.
وی اظهارداشت: با كاشت این تعداد نهال، 96 هكتار از اراضی طبیعی سمنان درختكاری می شود.
وی خاطرنشان كرد : نهال ها به یاد و نام شهدا كاشته شده و باید اقشارمردم در آبیاری ،حفظ و نگهداری هریك از این نهال های كاشته شده مشاركت داشته باشند.
چاوشی اضافه كرد : باید نهضت درخت كاری ،ایجاد جنگل و فضای سبز در استان شكل بگیرد و هنر این است كه در دل كویر درخت كاشته شود و در مسیر گذرگاه زائران حضرت امام رضا(ع) مناظری زیبا برای جذب گردشگر ایجاد كنیم.
استاندار سمنان با بیان این كه استان سمنان دارای سابقه درخشان در زمینه های تاریخی ،فرهنگی و مذهبی است تصریح كرد: باید تلاش شود با استفاده از ظرفیت های موجود، سمنان سرآمد استان های دیگر باشد.
وی یادآور شد : شهرداران و شوراها در مرمت و احیای اماكن فراموش شده و دور از دید با كمك سازمان میراث فرهنگی اهتمام ویژه داشته باشند.
در تقویم جمهوری اسلامی، 15 تا 21 اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نامگذاری شده است.
به گزارش ایرنا از 9.7 میلیون هكتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشك، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی كشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
6026/7342