۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۲۳:۱۰
کد خبر: 82861814
T T
۰ نفر
همكاري طوايف موجب كاهش آسيب هاي اجتماعي در چغاميش دزفول شده است

دزفول - ايرنا - مدير كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري خوزستان از همكاري سران طوايف مختلف و سران قبايل در كاهش آسيب هاي اجتماعي در بخش چغاميش دزفول تقدير كرد.

به گزارش ايرنا محمدصادق كريمي كيا عصر سه شنبه در همايش بزرگان و سران طوايف بختياري و شيوخ عرب در خصوص آگاه سازي مردم براي عدم استفاده از سلاح در مجالس عزا و شادي افزود:يكي از آسيب هايي كه در استان خوزستان با آن مواجه هستيم حوادثي است كه در مجالس عزا و شادي رخ مي دهد كه حوادث خونباري را به دنبال دارد.
وي گفت:با رويكردي كه در بخش چغاميش دزفول در كاهش اين رسم غلط آغاز شده با مشاركت و استقبال خوب مردم انتظار داريم اين حوادث در كل استان خوزستان به صفر برسد .
كريمي كيا عدم استفاده از سلاح در مراسم ها را مصداق صريح امر به معروف و نهي از منكر دانست و گفت:چنين همكاري در كنترل آسيب هاي اجتماعي موثر است .
مدير كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري خوزستان اضافه كرد:به اندازه كافي با آسيبهاي اجتماعي مختلفي در كشور مواجه هستيم كه در حيطه اختيار و اراده ما نيست ولي تعامل خوب مردم نشان داد مسائلي كه در حيطه اختيارات ماست با همكاري مردم قابل كنترل است .
وي با تاكيد بر اينكه دولت و حاكميت به تنهايي نمي توانند امنيت را در جامعه برقرار كنند ضمن تقدير از تلاش شوراها و دهياريهاي بخش چغاميش دزفول گفت:به واسطه همكاري اهالي اين بخش در خصوص اجراي طرح نه به تيراندازي در مراسم ها ،به 50 نفر از ممتازان مدارس بخش چغاميش دزفول جوايزي از سوي استاندازي خوزستان اهدا مي شود.
كريمي كيا اظهار اميدواري كرد بخش چغاميش به عنوان بخشي نمونه در راستاي عدم استفاده از سلاح در مراسم ها در كشور معرفي شود.
معاون اجرايي سپاه حضرت ولي عصر(عج) خوزستان نيز در اين همايش گفت:خوزستان نبض ايران و چهارراه اقتصاد جهان است و زماني كه صدام فكر مي كرد سه ساعته خرمشهر ،سه روزه خوزستان و هفت روزه جمهوري اسلامي را ساقط مي كند در حالي كه هنوز سپاه و بسيج تشكيل نشده بود مردم با همكاري طوايف و قبايل مقابل دشمن ايستادند و افتخارآفريني كردند.
عبدالرضا حاجتي با بيان اينكه بركت دزفول نشانه صداقت و پاكي مردم آن است به سران بختياري و شيوخ عرب منطقه توصيه كرد: در عروسي و فاتحه خواني تيراندازي نكنند و مانع فرزندان خود براي استفاده از اسلحه و تيراندازي شوند تا امنيت در جامعه برقرار شود.
بخشدار چغاميش نيز گفت:براي اينكه در جامعه امنيت برقرار شود بايد به مردم فراخوان داد و از آنها ايده خواست.
سيدمهدي چلوي از اجراي طرح مشاركت مردم در امور جامعه به صورت پايلوت در بخش چغاميش دزفول خبر داد و گفت:با همكاري و همفكري مردم و مسئولان مي توان مجمعي تشكيل داد و اداره امور را به مردم سپرد .
وي اظهار اميدواري كرد با جلب اعتماد مردم شاهد كاهش آسيب هاي اجتماعي در جامعه باشيم.
بخشدار چغاميش دزفول خواستار مشاركت هرچه بيشتر مردم در عدم استفاده از تفنگ و تيراندازي در مجالس عروسي و عزا شد .
علي سعدي يكي از معتمدان بخش چغاميش دزفول نيز گفت:اين همايش به همت بخشداري و انصارالحسين (ع) ،شوراها ،دهياران و شيوخ منطقه با هدف آگاه سازي مردم در رابطه با عدم استفاده از اسلحه در مجالس در روستاي فضيلي بخش چغاميش دزفول برگزار شد .
وي افزود:پيش از اين نيز همايشي با همين هدف با همكاري حوزه ابوالفضل (ع)،شوراها و دهياران ،شيوخ و معتمدان عرب در روستاي شهيد بهشتي اين بخش برگزار شده بود كه بعد از آن چند مراسم بدون تيراندازي برگزار شد .
وي گفت:تيراندازي در مجالس شادي و عزا رسم غلطي است كه جايي بين عشاير و طوايف ندارد.
سعدي افزود:كمپين نه به تيراندازي در بخش چغاميش دزفول فعال شده است.
7278/6068