۲۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۳۲
کد خبر: 82866696
T T
۰ نفر
آمادگي 85 هزار پليس پيشگيري همزمان با اجراي طرح نوروزي پليس

تهران - ايرنا - رئيس پليس پيشگيري ناجا با اشاره به فرا رسيدن سال نو برنامه‌هاي ويژه اين پليس براي تامين نظم و آرامش شهروندان در تعطيلات نوروزي را تشريح كرد و از آمادگي 85 هزار نفر از كاركنان پليس پيشگيري همزمان با اجراي طرح نوروزي پليس خبر داد.

به گزارش ايرنا از پايگاه خبري پليس، سردار 'محمد شرفي' روز دوشنبه با اشاره به برنامه‌ ريزي گسترده و آمادگي عملياتي همه جانبه پليس پيشگيري ناجا براي تامين امنيت هموطنان در ايام نوروز اظهار كرد: براي بازدهي هرچه بيشتر طرح‌هاي انتظامي، نشست‌هاي هماهنگي پرشماري با نهادها و سازمان‌هاي گوناگون از جمله شهرداري، اورژانس، آتش‌نشاني، وزارت راه و سازمان‌هاي زيرمجموعه اين وزارتخانه مانند راهداري و نظاير آن برگزار شد تا در جريان يك همكاري كارآمد بتوانيم امنيت عمومي را به خوبي تامين كنيم.
وي افزود: در جريان اين ماموريت بسيار بزرگ كه از چند روز پيش از نخستين روز سال نو آغاز و تا پايان تعطيلات نوروزي ادامه خواهد داشت، بيش از 85 هزار نفر از كاركنان پليس پيشگيري شركت داشته و به صورت شبانه‌روزي در راستاي تامين امنيت داخلي كشور خواهند كوشيد.
رئيس پليس پيشگيري ناجا خاطرنشان كرد: در كنار كاركنان پايور پليس نزديك به 5 هزار نفر از پليس‌هاي افتخاري، نيروهاي بسيج و همچنين بيش از 15هزار نفر از نگهبانان مؤسسات حفاظتي و مراقبتي مركز انتظام پليس پيشگيري ناجا با در اختيار داشتن نزديك به 300 خودرو و 100 موتورسيكلت نيز حضور داشته و در هماهنگي كامل با پليس به برقراري نظم و ارائه خدمت به شهروندان ياري خواهند كرد.
وي افزود: به دليل اهميت ايستگاه‌هاي بازرسي در ارائه خدمت و احساس امنيت هموطنان عزيز، پليس پيشگيري افزون بر حدود 100 ايستگاه بازرسي ثابت در محل، چيزي در حدود هزار ايستگاه بازرسي موقت و سيار نيز در ايام نوروز براي نقاط مختلف از جمله ورودي و خروجي شهرها پيش‌بيني كرده است كه در طول تعطيلات آماده خدمت‌رساني و راهنمايي مسافران نوروزي هستند و پوشش پليس پيشگيري را در سراسر نقاط و راه‌هاي كشور برقرار خواهند كرد.
اين مقام ارشد انتظامي تصريح كرد: در كنار ايستگاه‌هاي ‌بازرسي ثابت و سيار بيش از 2 هزار چادر و كانكس نيز پيش‌بيني شده است كه در نقاط حساس داخل‌ شهرها مستقر شده و با هدف خدمت‌رساني كارآمدتر، حضور پرشتاب‌تر در مكان‌هايي كه پليس را به استمداد طلبيده‌‌اند، راهنمايي شهروندان‌، تسهيل دسترسي مسافران نوروزي غريبه در شهر به پليس و ايجاد امنيت رواني براي مردم، به انجام وظيفه خواهند پرداخت.
وي با تاكيد بر اينكه انجام گشت‌هاي انتظامي در تمام سطوح تاثير بسياري در پيشگيري از وقوع جرايم و برقراري نظم و امنيت در سطح كشور داشته و اين اثر در تعطيلات نوروزي كه با مسافرت‌هاي بسيار و خالي‌ ماندن منازل شهروندان براي مدت طولاني همراه است نمودي دوچندان خواهد داشت، تصريح كرد: با توجه به اين اصل انكار ناپذير پليس پيشگيري گشت‌هاي خود را در بخش‌هاي كلانتري، پاسگاه‌ و يگان‌هاي امداد و به صورت خودرويي، موتوري و پياده سامان‌ داده است.
سردار شرفي ادامه داد: پليس پيشگيري ناجا با حدود 8 هزار گشت خودرويي، 2 هزار و 500 گشت موتوري و 3 هزار پاس پياده در سراسر كشور و در طول تعطيلات نوروز امنيت و آسايش را براي شهروندان محترم تامين خواهد كرد.
وي خاطرنشان كرد: افزون بر مجموعه پليس پيشگيري ناجا، يگان‌هاي حفاظت سازمان‌هاي مختلفي نيز در زيرمجموعه اين پليس قرار دارند كه هر يك از آنها نيز ماموريت‌هاي متنوعي در رابطه با تعطيلات نوروزي اجرا مي‌كنند به طوريكه توضيح هريك از آنان به گفت و گويي مستقل نياز دارد و در فرصت اين گفت و گو نمي‌گنجد، اما به صورت خلاصه مي‌توان گفت كه در برخي يگان‌ها مانند يگان حفاظت سازمان محيط زيست و سازمان جنگل‌ها حضور گسترده‌اي در ايام نوروز خواهيم داشت.
رئيس پليس پيشگيري ناجا در پايان سخنان خود با اشاره به اينكه پليس با تمام توان و در تمامي نقاط كشور پاسدار آسايش و امنيت هموطنان در ايام نوروز خواهد بود، اظهار كرد: اميدواريم مردم عزيز نيز پليس را به عنوان خدمتگزار صادق خود در انجام وظايف محوله ياري كنند تا شاهد روزهايي شاد با بيشترين سطح امنيت براي همه ايرانيان باشيم.
اجتمام**7029 ** 1418
۰ نفر