۲۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۴۶
کد خبر: 82866792
T T
۰ نفر

مخالف سرسخت پوتین كمتر از دو درصد آرا را كسب كرد

۲۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۴۶
کد خبر: 82866792
مخالف سرسخت پوتین كمتر از دو درصد آرا را كسب كرد

مسكو - ایرنا - كسنیا سابچاك مخالف پوتین و تنها زن نامزد در هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه، با شمارش 99.84 درصد آرا، تنها 1.6 درصد از آرا را به خود اختصاص داده است.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا، سابچاك كه روزنامه نگار، مجری برنامه های تلویزیونی و بازیگر است، پس از پذیرش شكست در مقابل پوتین، برابر خبرنگاران حاضر شد و سخنان خود در مناظره ها را یك بار دیگر تكرار كرد و گفت: من تنها نامزد مخالف پوتین در این انتخابات بودم و دیدید كه تمام تلاش خود را كردم.
وی گفت: من هر چه از دستم برمی آمد انجام دادم و از این بابت از عملكرد خود راضی هستم و از كسانی كه به من رای دادند تشكر می كنم.
كسنیا سابچاك از حزب ابتكار مدنی در برنامه های خود از اصلاح قوه قضاییه، مبارزه با فساد، خصوصی سازی، برگزاری رفراندوم، چند حزبی سازی، محدود كردن اختیارات رئیس جمهوری، تغییرات مالیاتی، ایجاد پارلمان قوی، توسعه تجارت خرد و متوسط، افزایش حقوق كارمندان و بازنشستگان، تغییر نظام اقتصادی، دموكراسی، حقوق بشر، عضویت در اتحادیه اروپا، افزایش آزادی های اجتماعی، سكولار شدن روسیه، فراگیری علوم پیشرفته، توجه به زندانیان سیاسی، محیط زیست، جوانان، تغییرات نظام سیاسی كنونی، سختر شدن قوانین مهاجرتی، بازپس دادن كریمه به اوكراین، برداشتن تحریم ها و برقراری روابط دوستانه با كشورها سخن گفته بود.
در زمان برگزاری مناظره های انتخابات ریاست جمهوری كه پوتین حاضر به شركت در آن نشد، سابچاك بارها خبر ساز شد.
وی در نخستین مناظره، پس از توهین های مكرر ولادیمیر ژیرینفسكی از حزب لیبرال دمكرات، لیوان آب سردی كه در كنارش قرار داشت را روی نامزد 72 ساله ای ریخت كه بیش از چهار دوره است در انتخابات نامزد می شود.
او كه با شعار علیه همه در هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه شركت كرده بود، در مناظره آخر خود وقتی دید هیچیك از نامزدها او را جدی نمی گیرد، گریست و گفت: حقوق من در مناظره ها رعایت نمی شود و سایر نامزدها در زمان تعیین شده برای من صحبت می كنند.
كسنیا سابچاك 37 ساله كه به مانند پوتین متولد سن پترزبورگ است از حزب «ابتكار مدنی» برای نامزدی ریاست جمهوری معرفی شد.
وی با وجود اینكه دختر آناتولی سابچاك شهردار فقید سن پترزبورگ است كه پوتین را وارد عالم سیاست كرد، روابط خوبی با رئیس جمهوری روسیه ندارد و از منتقدان سیاست های وی محسوب می شود.
سابچاك متاهل و دارای یك پسر یك ساله است.
او در نظرسنجی های عمده پیش از انتخابات ریاست جمهوری نیز حدود یك درصد آرا را به خود اختصاص داده بود.
هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه از ساعت 22 شنبه (پریشب) به وقت تهران در خاور دور روسیه و از بامداد یكشنبه (دیروز) در مسكو پایتخت این كشور آغاز شد و اواسط دیشب با انتشار نتایج اولیه (23 درصد آرا) مشخص شد فاصله ولادیمیر پوتین با دیگر رقیبانش به اندازه ای زیاد است كه قطعا رئیس جمهوری باقی می ماند.
تا این لحظه 99.84 درصد آرا شمارش شده است
اروپام ** 1346**1479