۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۴۴
کد خبر: 82868890
T T
۰ نفر
يادمان شهيد تندگويان در آبادان ميزبان هزاران زائر راهيان نور است

آبادان - ايرنا - آبادان- يادمان شهيد محمد جواد تندگويانˈ وزير نفت اسبق جمهوري اسلامي كه در اوايل جنگ تحميلي به دست دژخيمان بعثي اسير و بعدها به شهادت رسيد در ايام تعطيلات نوروزي ميزبان شمار زيادي از زائران كاروان هاي راهيان نور و ميهمانان نوروزي از سراسر كشور است.

به گزارش ايرنا يادمان شهيد تندگويان در جاده قفاس (آبادان به چويبده) شمال شهر آبادان و محل اسارت آن شهيد قرار دارد و در ايام تعطيلات نوروز پذيراي تعداد زيادي از اعضاي كاروان هاي راهيان نور و ميهمانان نوروزي از سراسر كشور است.
زايران سرزمين هاي نور با حضور در يادمان شهيد محمد جواد تندگويان آبادان ضمن اداي احترام از مقام آن شهيد غريب تجليل مي كنند.
كاروان هاي راهيان نور در كنار يادمان شهيد تندگويان، زيارت عاشورا و زيارت آل ياسين را قرائت كرده و با قرائت فاتحه ياد و خاطره شهيد تندگويان و شهداي دفاع مقدس را گرامي مي دارند.
چند رواي هشت سال دفاع مقدس در محل يادمان شهيد تندگويان ضمن بيان چگونگي اسارت و شهادت اين شهيد روند محاطره و شكست حصر آبادان در عمليات ثامن الائمه را روايتگري مي كنند.
مهندس محمد‌جواد تندگويان وزير نفت كشورمان در تاريخ ۹ آبان ۱۳۵۹ در حالي‌ كه حدود يك ماه از دوره وزارتش مي‌گذشت، براي بازديد از پالايشگاه آبادان كه زير آتش شديد نيروهاي عراقي بود به آبادان مي‌رفت كه در شرق رودخانه بهمنشير به اسارت نيروهاي عراقي درآمد.
رژيم بعث مدت11سال هيچ‌گونه اطلاعي از شهيد تندگويان در اختيار ايران و خانواده ايشان نگذاشت.
پس از پايان جنگ تحميلي و تبادل اسرا ، پيكر اين شهيد گرانقدر به كشور بازگردانده و در تاريخ 29 آذر 1370 در جوار شهداي هفتم تير در بهشت زهراي تهران به خاك سپرده شد.
3015/ 6037