۲ فروردین ۱۳۹۷، ۲۰:۱۰
کد خبر: 82869218
T T
۰ نفر

جشن نوروزگاه در شريف آباد اردكان برگزار شد

۲ فروردین ۱۳۹۷، ۲۰:۱۰
کد خبر: 82869218
جشن نوروزگاه در شريف آباد اردكان برگزار شد

يزد - ايرنا - همزمان با دومين روز فروردين ماه 1397و روز اردكان، جشن نوروزگاه با حضور جمعي از مسئولان محلي در بافت تاريخي و ثبتي شريف آباد اين شهرستان برگزار شد.

دومين روز سال جاري از سوي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد بعنوان روز شهرستان اردكان و ميبد نامگذاري شده است.
مديركل ميراث فرهنگي يزد روز پنجشنبه هدف از برگزاري اين رويداد فرهنگي را حفظ و معرفي هرچه بيشتر آيين هاي نوروزي در ميان مردم و به خصوص كودكان و نوجوانان دانست.
فاطمه دانش يزدي گفت: برگزاري رويداد فرهنگي نوروزگاه فرصت استثنايي براي شناساندن هرچه بهتر آيين هاي نوروزي است كه از قرون گذشته تا به امروز در ميان مردم مرسوم بود و هميشه از اهميت خاصي برخوردار بود.
وي افزود: ما بايد تلاش كنيم با همكاري مردم استان و بستر سازي مناسب ميراث فرهنگي و نهادهاي فرهنگي ديگر، آيين هاي نوروزي را به درستي معرفي كنيم.
مراسم نوروزگاه شهرستان اردكان شامل بخش هاي متنوعي چون مراسم گراميداشت نوروز جهاني با حضور زرتشتيان اردكان ، بازارچه صنايع‌دستي ، سفره هفت‌سين، اجراي موسيقي و ... بود كه با استقبال پرشور مردم رو برو شد.
بافت تاريخي شريف آباد اردكان با شماره 10835 به‌عنوان يكي از آثار ملي ثبت شده است.
همچنين مديركل ميراث فرهنگي و دبير ستاد اجرايي خدمات سفر استان يزد به همراه جمعي از مسئولان اين اداره كل ازايستگاه راهنماي مسافران نوروزي و هلال احمر مستقر در ورودي شهرستان بازديد كرد.
به گفته دانش يزدي راهنمايي مسافران در خصوص محل هاي اسكان، آثار تاريخي و مذهبي، نحوه استفاده از امكانات گردشگري به همراه توزيع بسته هاي فرهنگي و نقشه گردشگري از جمله خدماتي است كه از طريق اين ايستگاه ها به گردشگران نوروزي ارائه مي شود.
دبير ستاد اجرايي خدمات سفر استان يزد بر نحوه پذيرايي و هدايت مهمانان نوروزي در مبادي ورودي شهرستان بر ضرورت تلاش هاي هرچه بيشتر براي خدمات دهي بهتر تاكيد كرد.
دانش يزدي بر نظافت ورودي هاي استان تاكيد كرد و يادآور شد: در اين راستا بايد با انجام كارهاي تبليغي، مسافران را به رعايت حفظ نظافت دعوت كرد و از دو اقامتگاه بوم گردي اين شهرستان نيز بازديد كرد.
راه اندازي اقامتگاه هاي بوم گردي، يكي از طرح‌هاي ويژه براي توسعه گردشگري در روستاها، مناطق داراي چشم اندازها و جاذبه ‌هاي طبيعي و تاريخي است و هدف از ايجاد آن ترويج آداب و رسوم سنتي و احياي بافت هاي تاريخي و خانه هاي قديمي جهت اسكان گردشگران است.
همزمان با سال جديد برگزاري 71جشن نوروزگاه در استان يزد آغاز شد و در هر شهرستان روزي به نام آن منطقه ناميده شد.
اردكان با 98 هزار نفر جمعيت در 60 كيلومتري شمال شهر يزد واقع شده است.
7544 / 2047/