معاون استاندار یزد: برپایی نوروزگاه‌ها نقش مهمی در ارائه خدمات به مسافران دارد

یزد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: برپایی نوروزگاه‌ها در مبادی ورودی مناطق مختلف استان کاری ارزشمند و نقش مهمی در ارائه خدمات به مسافران و میهمانان نوروزی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌اکبر عزیزی روز سه‌شنبه با حضور در شهرستان مهریز از چندین مرکز ارائه خدمات به خصوص از نوروزگاه‌ها و ایستگاه‌های موقت بین راهی بازدید و از تلاش دست‌اندرکاران قدردانی کرد و افزود: وجود این مراکز نقش اصلی در راهنمایی مسافران و میهمانان دارد .

وی در ادامه ضمن بررسی اقدامات صورت گرفته طی روزهای اخیر در بخش‌های مختلف و ارائه خدمات به مسافران و میهمانان نوروزی اشاره کرد و به نیروهای انتظامی، امدادی، خدماتی، داوطلب مردمی و بسیجیان خدا قوت گفت و از زحمات آنان تشکر کرد.

همچنین فرماندار مهریز گفت: برپایی ایستگاه‌های بین راهی و نوروزگاه‌ها با همکاری نهادها، سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی طبق یک برنامه مدون با نظم و ترتیب تا پایان تعطیلات با رعایت موازین دینی و حرمت‌گذاری به ماه مبارک رضان فعالیت دارد.

محمد دهقان بنادکی با قدردانی از مسئولان استان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد افزود: برای داشتن بهاری معنوی در شهرستان با همکاری اعضای ستاد خدمات سفر برنامه‌های مناسبی در شهرستان آغاز شده و همچنان با قوت ادامه دارد.

معاون استاندار یزد: برپایی نوروزگاه‌ها نقش مهمی در ارائه خدمات به مسافران دارد

هدف از برپایی ایستگاه‌های بین راهی، ایجاد مکانی برای استراحت رانندگان در جهت کاهش حوادث و فرهنگ سازی مسائل ترافیکی است و در حوزه استحفاظی شهرستان مهریز چهار ایستگاه موقت بین راهی آماده پذیرایی مسافران نوروزی است.

یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه‌ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha