۳ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۵۲
کد خبر: 82869709
T T
۰ نفر
رسانه ها نامگذاری سال را برای مردم تبیین كنند

ساری - ایرنا - امام جمعه موقت ساری با تاكید بر اهمیت مصرف كالاهای ایرانی برای رونق تولید و اشتغال ، گفت : لازم است تمامی رسانه ها به طور مفصل نام گذاری امسال را برای مردم تبیین كنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود : نام گذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان 'حمایت از كالای ایرانی' بیش از همه مردم را مورد خطاب قرار می دهد و همگان بر اجرای این مهم موظف هستند.
وی ادامه داد : تحریم های اقتصادی علیه ایران اسلامی از دسیسه های آمریكاست و تنها با به كار گیری شعار سال می توانیم بر این توطئه شوم فائق آئیم.
خطیب جمعه ساری حمایت از كالای ایرانی را حمایت از كارگر ، تولید كننده ، سرمایه گذار ، رونق اقتصادی و نیز كاهش بیكاری دانست و گفت : تولید كنندگان نیز باید با در نظر گرفتن كیفیت بهتر كالا موجب ترغیب مردم برای خرید محصولات داخلی شوند.
وی افزود : تولیدات خارجی با ظاهری لوكس و زیبا همواره موجب شده است تا تمایل مردم به خرید محصولاتشان افزایش یابد كه متاسفانه در تولیدات ایرانی این ابتكار كمتر به چشم می خورد.
قاسمی از كارخانه داران و تولید كنندگان نیز خواست تا نسبت به كیفیت محصولات تولیدی خود حساسیت بیشتری نشان دهند تا فرهنگ خرید از اجناس داخلی افزایش یابد.
وی گفت: یكی از اهداف مردم از انقلاب اسلامی این بود كه می خواستند سرنوشت كشور را خود در اختیار گیرند كه اینك نیز با تولید كالاهای با كیفیت و بهتر و تشویق خرید داخلی می توانیم ضریب تحقق این هدف متعالی را افزایش دهیم.
امام جمعه موقت ساری همچنین به انعقاد قرار داد 20 میلیارد دلاری عربستان سعودی با آمریكا اشاره و از آن به عنوان قراردادی ننگین یاد كرد و گفت : عربستان با این عمل ناپسند به گاو شیر ده آمریكا مبدل شده است.
وی ایجاد تفرقه ، جنگ و خونریزی بین كشورهای مسلمان را از اهداف آمریكا دانست و افزود : شیطان بزرگ با تشكیل گروه جنایتكار داعش سعی كرد تا هدفهای شوم خویش را تحقق بخشد.
قاسمی گفت : آمریكا همچنین ایجاد جنگ و خونریزی بین مسلمانان را برای راحتی و آرامش نظام صهیونیستی به وجود آورده و با نا آرام كردن كشورهای منطقه از قبیل سوریه ، بحرین ، عراق و یمن می خواهد به امیال ناشایستش دست یابد.
وی به ایران هراسی به عنوان كلید واژه آمریكا یاد كرد و افزود : رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همواره موجب شكست شیطان بزرگ و همپیمانانش بوده است.
امام جمعه موقت ساری فرا رسیدن سال جدید را هم به مردم تبریك گفت و تقارن عید نوروز با ماه رجب را هم اتفاقی فرخنده ارزیابی كرد.
او با بیان اینكه نخستین روز سال مصادف با شهادت امام هادی (ع) بود ، گفت : شهروندان به جای شادمانی در محافل اهل بیت حضور یافته و به سوگواری پرداختند كه این امر جای تقدیر دارد.
7330/1654