۳ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۰۶
کد خبر: 82869786
T T
۰ نفر

447هزارنفر گردشگر نوروزي وارد بندرعباس شده اند

۳ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۰۶
کد خبر: 82869786
447هزارنفر گردشگر نوروزي وارد بندرعباس شده اند

بندرعباس – ايرنا – فرماندار و رييس ستاد تسهيلات خدمات سفر ميهمانان نوروزي بندرعباس گفت: از آغاز تعطيلات نوروزي(28اسفند 96) تاكنون( جمعه) 447هزار نفر گردشگر وارد اين شهرستان شده اند.

احمد پويافر روز جمعه در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار ايرنا، منشاء اين آمار را تردد شمارهاي نصب شده توسط پليس راه در راههاي ورودي به بندرعباس و همچنين اطلاعات دريافتي از ايستگاه راه آهن، فرودگاه و همچنين پايانه مسافربري (از25اسفند تا روزجمعه سوم فروردين ماه ) عنوان كرد.
رييس ستاد تسهيلات خدمات سفر ميهمانان نوروزي بندرعباس تعداد خودروهاي وارد شده به اين شهرستان را در مدت ياد شده در مجموع 284هزار دستگاه عنوان كرد و افزود: تنها چهار فقره سانحه تصادف منجر به جرح از سوي پليس راه گزارش شده است.
وي با اشاره به وجود شناورهاي مسافربري استاندارد درحال تردد بين جزاير قشم و هرمزبا سرزمين اصلي يعني بندرعباس اضافه كرد: هر روز هزاران مسافرت دريايي در مسيرهاي يادشده انجام مي شود.
به گفته فرماندار بندرعباس روز گذشته يك قايق تفريحي در آبهاي ساحلي اين شهر واژگون شد كه با توجه به نزديكي سانحه به ساحل سرنشينان آن نجات يافتند.
رييس ستاد تسهيلات خدمات سفر ميهمانان نوروزي بندرعباس خاطرنشان ساخت: براساس مجوزهاي صادره از سوي اداره كل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي قايق هاي تفريحي (معمولي ) تنها مجوز دارند تا در فاصله يك كيلومتري از ساحل تردد كنند.
پويافر با اشاره به تجهيز12 بوستان و پارك از سوي شهرداري بندرعباس براي برپايي چادر و اسكان گردشگران نوروزي ابراز داشت: اسكان و نصب چادر درمحلي هاي غير از اين محل ها ممكن است براي بعضي ها مشكل ايجاد كند.
وي تصريح كرد: ازستاد تسهيلات خدمات سفر خواسته شده براي اقامت ابتدا مسافران را به سمت مراكز اقامتي، مهمانپذيرها ، هتل ها، مسافرخانه ها و مهمانسراها هدايت كنند و سپس مازاد مسافران به سمت بوستانها و پارك ها هدايت شوند.
فرماندار بندرعباس از حضوردائمي نيروهاي انتظامي، كيوسك هاي فرهنگي، گردشگري، سرويس هاي بهداشتي (حمام و توالت) و همچنين راهنمايي گردشگران به عنوان خدمات ارائه شده در 12بوستان و پارك در نظر گرفته شده براي اسكان و برپايي چادرهاي گردشگران نام برد.
وي ازميهمانان نوروزي ورودي به شهر بندرعباس خواست براي جلوگيري از هر گونه مساله و مشكلي تنها دراين 12بوستان و پارك اقدام به برپايي چادرهاي مسافرتي خود كنند.
فرماندار بندرعباس با اشاره به وجود تخت هاي خالي در هتل ها، مسافرخانه ها و مهمانپذيرهاي شهر بندرعباس از ميهمانان نوروزي خواست با استفاده از تخفيف هاي خوب در نظر گرفته شده از اين امكانات استفاده كنند.
رئيس شوراي تامين هرمزگان اظهار كرد: با توجه به استقبال گردشگران و ترافيك جاده ها،بمنظور سرعت در كمك رساني به صانحه ديدگان يك فروند بالگرد امداد و نجات نيز در بندرعباس مستقر است.
پويافر از عرضه ماهي ارزان قيمت (كمتراز بازار ماهي فروشان) از سوي شيلات هرمزگان در حاشيه خور شيلات بعنوان ديگر خدمات ارائه شده به ميهمانان نوروزي در بندرعباس نام برد كه با استقبال خيلي خوب گردشگران مواجه شده است.
گزارش هاي دريافتي حاكي از نظافت و اصلاح مبلمان شهري، استقرار اكيپ‌هاي امداد و نجات، بهداشت و درمان، نصب بنر راهنماي مسافران نوروزي در جاده‌ها، ايمن‌سازي راه‌ها، استقرار اكيپ راهنمايان مسافران نوروزي، تامين روشنايي پاركها، بوستانها و معابر درسطح شهرستان بندرعباس است.
در اطلاعات منتشره فرمانداري بندرعباس آمده است: نوروزپارسال نزديك به يك ميليون و 800 هزار گردشگر نوروزي به اين شهرستان سفر كردند.
دراين اطلاعات از بندرعباس و قشم و كيش به عنوان مهم ترين مقاصد اصلي گردشگران نوروزي در استان هرمزگان نام برده شده است.
6149/6048

* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com