۳ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۵۲
کد خبر: 82869811
T T
۰ نفر
بیش از 17 هزار بیمار از خدمات مراكز اورژانس كردستان بهره مند شدند

سنندج - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی كردستان گفت: از 29 اسفند سال گذشته تا دوم فروردین امسال هفده هزار و 393 بیمار خدمات بستری، ویزیت، اعمال جراحی كوچك و پانسمان در مراكز اورژانس این استان دریافت كردند.

دكتر هومن قصری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه این افراد از خدمات بخش های مختلف درمانی این مراكز بهره مند شدند، اظهار كرد: در این مدت، 151 مورد عمل جراحی اورژانسی نیز بر روی بیماران انجام شده است.
وی افزود: بسیاری از این افراد به مراكز اورژانس مستقر در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشكی كردستان مراجعه و خدمات درمانی گرفتند و تعدادی از انها بدلیل شرایط جسمانی در بیمارستان ها بستری شدند.
به گفته وی، در این سه روز، 43 فقره تصادف درون شهری و 72 فقره تصادف برون شهری داشته ایم كه در مجموع چهار نفر جان خود را از دست دادند و تعدادی از سرنشینان خودروها نیز مصدوم شدند كه خدمات لازم از طریق مراكز اورژانس پایگاه های بین شهری و بیمارستانی به آنها ارائه شد.
قصری تاكید كرد: 225 نفر هم از 29 اسفند تا دوم فروردین جاری به كمپ ها و ایستگاه های سلامت اورژانس مستقر در جاده های بین شهری و ورودی شهرهای استان كردستان مراجعه كرده و خدمات رایگاه دریافت كردند.
وی با اشاره به آماده باش پایگاه هوایی اورژانس استان در ایام تعطیلات نوروزی یادآور شد: انتقال فردی كه در بسطام سقز از ناحیه هر 2 پا آسیب دیده بود امروز با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان كوثر سنندج انجام شد.
فوریت های پزشكی 115 كردستان با 340 نفر پرسنل عملیاتی و ستادی، دارای 83 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه موتورلانس، یك بالگرد تك موتوره و یك موتور چهار چرخ با قابلیت حمل مصدوم است.
55 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شهری و بین جاده ای، روستایی، موتوری و هوایی در حال حاضر تحت نظارت مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی كردستان آماده ارائه خدمات به مردم و مسافران نوروزی هستند.
/9102/6108