۹ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۲۵
کد خبر: 82873602
T T
۰ نفر

مراكز درماني سمنان به 22 هزار مسافر خدمات ارايه كرد

۹ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۲۵
کد خبر: 82873602
مراكز درماني سمنان به 22 هزار مسافر خدمات ارايه كرد

سمنان- ايرنا- توسعه گردشگري نيازمند رشد و برنامه ريزي همه جانبه به منظور رفاه و رضايت حال مسافران و گردشگران است، حوزه بهداشت و درمان استان سمنان به اين منظور به بيش از 22 هزار مسافر نوروزي خدمات ارايه كرده ‌است.

به گزارش ايرنا، دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان برنامه جامعي براي ارايه به مسافران نوروزي در نظر گرفته است كه در حوزه درمان شامل آماده باش نيروي درمان از پزشك تا پرستار و در حوزه بهداشت شامل نظارت دقيق بر انواع خدمات به مسافران مي شود.
با توجه به اينكه افزايش اقامت گردشگران در استان سمنان به جاي عبور آنان، محور اصلي برنامه هاي نوروزي در استان بوده است، برنامه ريزي براي كامل بودن و پيش بيني لازم براي در دسترس بودن انواع خدمات و متخصصان شاخه هاي پزشكي نيز مدنظر قرار گرفته است.
استان سمنان با قرارگرفتن در مسير زائران رضوي در محور غربي- شرقي، سالانه ميزبان حدود 15 ميليون مسافر است.
حوزه بهداشت و درمان وظايف گسترده اي دارد كه از ارايه خدمات درماني در مراكز بيمارستاني، تا نظارت بر بهداشت مراكز خدماتي مانند رستوران ها و اصناف، رسيدگي به موقع به آسيب‌ديدگان سوانح رانندگي از طريق پايگاه هاي اورژانس، تنظيم كشيك براي پزشكان بخشي از رسالت هاي آنان براي ارايه خدمات نوروزي است.
استان سمنان داراي 62 مركز اقامتي شامل 10 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمان‌پذير، 34 اقامتگاه بوم گردي، هفت خانه مسافر، يك متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگري است و بر اساس آمارها ، اقامت گردشگران در استان از ابتداي طرح نوروزي تا ششم فروردين نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد افزايش يافته است. اين استان از 25 اسفند 96 تا ششم فروردين ميزبان بيش از 2 ميليون و 700 هزار گردشگر بوده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي سمنان روز پنجشنبه در گفت ‌و گو با ايرنا، افزود : طبق آمار تجميعي مراكز درماني زير پوشش اين دانشگاه، تعداد كل مراجعان از تاريخ بيست و سوم اسفند 96 تا هفتم فروردين 97 به مراكز درماني اين دانشگاه 22 هزار و 638 مورد بوده است.
مهدي شادنوش افزود : با توجه به فعاليت ستاد نوروزي اين دانشگاه ، تمام مراكز درماني و 26 پايگاه اورژانس پيش‌بيمارستاني، داروخانه ها و همچنين مراكز بهداشتي درماني زير پوشش دانشگاه براي ارايه خدمات و نظارت بر اجراي خدمات نوروزي به مسافران و زائران علي ابن موسي الرضا (ع) در حالت آماده باش كامل و خدمت رساني هستند.
وي اظهارداشت : مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي استان تاكنون يكهزار و 633 ماموريت داشته كه از اين تعداد، 516 مورد ماموريت حوادث ترافيكي و يكهزار و 117 مورد ماموريت حوادث غيرترافيكي بوده است و تعداد كل مراجعان به ايستگاه هاي سلامت در شهرستان هاي سمنان، دامغان و گرمسار 767 مورد گزارش شده است.
شادنوش با بيان اين كه تاكنون طبق آمار مراكز درماني، تعداد كل مراجعان به مراكز درماني 22 هزار و 638 نفر بوده است، ادامه داد: از بين اين تعداد، 19 هزار و 478 مورد سرپايي و تعداد سه هزار و 160 مورد در مراكز درماني زير پوشش دانشگاه بستري شدند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي سمنان افزود: در حوزه نظارت بر مراكز درماني سرپايي درمانگاه هاي عمومي، تخصصي، دندانپزشكي، درمان اعتياد، كلينيك هاي ويژه مشتمل بر اورژانس، بخش هاي ويژه و اتاق عمل، توسط تيم هاي نظارتي معاونت درمان به ترتيب در سطوح نظارت هاي مديران ارشد، مديران مياني و كارشناسان نظارتي به صورت شبانه روزي انجام شده است.
شادنوش با اشاره به اين كه در طرح نوروزي، خدمات تشخيصي به ويژه سونوگرافي و همچنين خدمات دندان‌پزشكي به صورت شبانه روزي در مراكز دولتي فعال بوده است، گفت : بر اساس اعلام معاونت بهداشت اين دانشگاه، از آغاز برنامه بسيج سلامت نوروزي بهداشت محيط دانشگاه از پانزدهم اسفند 96 تا پنجم فروردين 97، تعداد چهار هزار و 487 مورد بازرسي ميداني از اماكن عمومي، مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن بين راهي صورت گرفته، تعداد سه هزار و 763 مورد نمونه برداري از مواد غذايي و آب آشاميدني و تعداد 29 مورد مداخلات نظارتي از جمله برخورد با دستفروشان انجام شده است.
شادنوش خاطرنشان كرد: روند ارايه خدمات در حوزه هاي بهداشت، درمان و غذا و دارو و بخش نظارت هاي مربوطه در نيمه دوم تعطيلات نوروزي با تمام توان ادامه خواهد داشت.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان تاكيد كرد: تمام پزشكان و كاركنان مراكز بهداشتي درماني كشيك زير پوشش اين دانشگاه در ايام تعطيلات نوروزي در آماده باش قرار دارند و طبق كشيك برنامه ريزي شده آماده ارايه خدمات لازم به هموطنان و مسافران نوروزي هستند.
استان سمنان از 25 اسفند 96 تا ششم فروردين ميزبان بيش از 2 ميليون و 700 هزار گردشگر بوده است.
6103/6026