۱۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۴۴
کد خبر: 82875171
T T
۰ نفر

دومين جشنواره منطقه‌اي هه‌لپه‌ركي بانه پايان يافت

۱۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۴۴
کد خبر: 82875171
دومين جشنواره منطقه‌اي هه‌لپه‌ركي بانه پايان يافت

سنندج - ايرنا - دومين جشنواره منطقه‌اي هه‌لپه‌ركي بانه با اجراي 12 گروه هه‌لپه‌ركي از چهار استان غرب كشور با معرفي بهترين ها در بانه به كار خود پايان داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا آيين اختتاميه دومين جشنواره منطقه‌اي هه‌لپه‌ركي بانه با معرفي بهترين آثار برگزيده از سوي هيات داوران جشنواره برگزار شد و نفرات برتر در بخش هاي مختلف سرچوپي، گاواني، 'جل و برگ' لباس، كودكان، موسيقي، و گروه هاي برتر هه لپه ركي معرفي شدند.
در بخش 'گروه هاي برتر' دومين جشنواره منطقه اي بانه گروه 12 سواره قه لاي مريوان، گروه چالاك بانه و گروه هاي ديلان اروميه و بروسكه بانه به ترتيب مقام اول تا سوم اين جشنواره را با راي هيات داوارن جشنواره كسب كردند و با اهداي لوح تقدير، تنديس جشنواره و هداياي نقدي از آنها تقدير شد.
در بخش 'گاواني' عبدالله راستي از گروه 12 سواره قه لاي مريوان به عنوان نفر برتر اين بخش معرفي شد و از گروه ديلان اروميه در اين بخش به صورت ويژه با اهداي جايژه نقدي، لوح تقدير و تنديس جشنواره تقدير شد.
گروه هاي رازاوه سقز، گروه ئاگرين بانه و گروه شليوه بانه در بخش طراحي لباس 'جل و برگ' به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند كه جايزه ويژه، لوح تقدير و تنديس جشنواره را از آن خود كردند.
در بخش 'موسيقي' دومين جشنواره هه لپه ركي بانه راميار پندار و كاوان فتحي از شهر سنندج با ضرب و ناي، گروه 12 سواره قه لاي مريوان و گروه به روژه بانه به عنوان برترين هاي در اين بخش معرفي شدند و با اهداي لوح تقدير، جايزه ويژه و تنديس جشنواره از آنها تقدير شد.
ساريا خورشيدي ازگروه بروسكه بانه، افشين كريم پور ازگروه چالاك بانه و امين عبدي از گروه تافگه سردشت در بخش 'كودكان' به عنوان نفرات برتر معرفي شدند و لوح تقدير، جايزه ويژه و تنديس دومين جشنواره هه لپه ركي بانه به آنها اهدا شد.
در بخش 'سه رچوپي' كاوه عبدالله يار از گروه چالاك بانه، فردين ياراحمدي از گروه شليوه بانه و رحيم صداقت ازگروه تافگه سردشت به عنوان نفرات برتر معرفي و با اهداي لوح تقدير، تنديس جشنواره و جايزه نقدي انها تقدير شد.
در پايان از گروه هه لپه ركي 'كورد' كرمانشاه به عنوان گروه پر تلاش در راستاي حفظ فرهنگ و هنر اصل كردي با توجه به شرايط متفاوت در اين استان به صورت ويژه تقدير شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا ، دومين جشنواره منطقه اي هه لپه ركي بانه با همكاري فرمانداري بانه، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان، دفتر نماينده شهرهاي سقز و بانه، شهرداري و شوراي اسلامي شهرهاي بانه، آرمرده و بوئين برگزار شد.
دومين جشنواره منطقه اي هه لپه ركي بانه با شركت 12 گروه «دوازده سواره قه لاي مريوان»، «ديلان اروميه»، «كورد كرمانشاه»، «سيروان ايلام»، «تافگه سردشت»، «زريان و رازاوه از سقز»، «شليوه، بروسكه، به روژه، چالاك و ئاگرين از بانه» از 4 استان ايلام، كرمانشاه، كردستان و آذربايجان غربي برگزار شد.
41 اثر هنري هه لپه ركي به دبيرخانه دومين جشنواره ارسال شده كه 12 اثر بر اساس راي هيات بازبيني آثار انتخاب و در مكان هاي عمومي هه لپه ركي اجرا كردند.
نخستين جشنواره هه لپه ركي بانه در سال 90 به صورت شهرستاني با شركت گروه هاي هه لپه ركي بانه برگزار شد.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعيت در 270 كيلومتري غرب سنندج واقع شده است.
7469/ 3020