۱۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۲۹
کد خبر: 82877620
T T
۰ نفر

نجاتگران هلال احمر گيلان 245 عمليات امدادي انجام دادند

۱۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۲۹
کد خبر: 82877620
نجاتگران هلال احمر گيلان 245 عمليات امدادي انجام دادند

رشت - ايرنا - مديرعامل جمعيت هلال احمر گيلان با اشاره به اتمام طرح هاي نوروزي اين جمعيت بيان داشت: نجاتگران اين جمعيت در نوروز امسال، 245 عمليات امدادي انجام دادند.

مهدي ولي پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: در اين عمليات هاي امدادي به 215 مصدوم امدادرساني شد كه از اين تعداد، 101 نفر از سوي جمعيت هلال احمر استان گيلان به مراكز درماني منتقل شدند.
وي خاطر نشان كرد: در اجراي هجدهمين طرح ايمني و سلامت جمعيت هلال احمر استان گيلان در نوروز 97، بيش از 250 هزار نفر از خدمات اين طرح بهره مند شدند.
ولي پور با اشاره به برگزاري پويش ملي بهبود رفتارهاي ترافيكي براي تشويق مردم و مسافران به حفظ آرامش و نكات ايمني در سفر و كاهش حوادث ترافيكي اظهار داشت: بيش از 62 هزار نفر در استان گيلان به اين پويش پيوستند.
وي خاطر نشان كرد: بيش از 33 هزار نفر از خدمات طرح هايي از جمله سحاب، پيمان، خيمه هاي نماز ، فضاي دوستدار كودك، بيش از 19 هزار نفر از طرح سلامت و بيش از 135 هزار نفر از خدمات راهنمايي مسافران نوروزي بهره مند شدند.
وي در ادامه با اشاره به طرح هاي ابتكاري شهرستان هاي استان گيلان در نوروز 97 تصريح كرد: تست اعصاب سنج براي استراحت رانندگان و انجام تست و اهداي جايزه كتاب آموزشي امداد در شهرستان آستانه اشرفيه، پويش حمايت از مرداب انزلي در بندرانزلي و احداث يك حلقه چاه نمادين براي آگاه سازي مردم از مشكل كم آبي در شهرستان تالش از جمله اين طرح هاست.
ولي پور به نمايش گذاشتن لباس محلي، محصولات بومي مانند برنج و سبزيجات، عروسك هاي بومي براي معرفي توليدات منطقه و حمايت از محصولات گيلان، بازي مار و پله در فضاي دوستدار كودك جمعيت رشت، ايجاد فضاي ماهيگري، قايق در شهرستان هاي رضوانشهر، شفت و فومن را از ديگر اقدامات عنوان كرد.
در اجراي طرح امداد و نجات جمعيت هلال احمر گيلان در 22 پايگاه ثابت، پست موقت در استان و 16 شعبه هلال احمر در شهرستان ها با همكاري 600 امدادگر آموزش ديده و داوطلب و 200 نفر از نيروهاي هلال احمر خدمات مورد نياز را ارائه مي دهند.
بر اساس آخرين آمار، شش هزار و 895 نفر به صورت داوطلبانه با جمعيت هلال احمر استان همكاري مي كنند، 12 هزار و 360 نفر نيز از اعضاي جوان هلال احمر گيلان در كانون هاي غنچه هاي هلال، دانش آموزي، دانشجويي و طلاب عضو هستند.
7286/2007