۱۶ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۱۷
کد خبر: 82878053
T T
۰ نفر

ساخت بيمارستان 540 تختخوابي چابهار بزودي آغاز مي شود

۱۶ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۱۷
کد خبر: 82878053
ساخت بيمارستان 540 تختخوابي چابهار بزودي آغاز مي شود

چابهار - ايرنا - نماينده مردم چابهار، كنارك، قصرقند و بخش مركزي نيكشهر گفت: عمليات ساخت بيمارستان 540 تختخوابي چابهار در نشستي با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و برخي مسئولان سيستان و بلوچستان در تهران نهايي و بزودي پس از انجام تشريفات قانوني آغاز مي شود.

عبدالغفور ايران نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: ساخت بيمارستان 540 تختخوابي چابهار يكي از نيازهاي مهم مردم در جنوب سيستان و بلوچستان است كه مي تواند بسياري از مشكلات در حوزه بهداشت و درمان اين منطقه را برطرف كند.
وي بيان كرد: با تكميل و بهره برداري اين پروژه بزرگ بهداشتي و درماني، اختصاص پزشك متخصص و راه اندازي بخش هاي تخصصي خدمت بزرگي به مردم محروم جنوب سيستان و بلوچستان خواهد شد.
وي افزود: مردم بيش از 20 سال است كه چشم انتظار ساخت اين بيمارستان هستند.
عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه چهار بيمارستان در حوزه انتخابيه چابهار نياز است، خاطرنشان كرد: ساخت بيمارستان 220 تختخوابي كنارك، بيمارستان 96 تختخوابي قصرقند، بيمارستان 220 تختخوابي نيكشهر و بيمارستان 32 تختخوابي زرآباد از ضرورت ها و خواسته هاي مهم مردم اين منطقه است.
ايران نژاد گفت: علاوه بر موافقت وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي براي ساخت بيمارستان 540 تختخوابي چابهار، 2 بيمارستان ديگر نيز در شهرهاي زاهدان و ايرانشهر ساخته مي شود.
وي ادامه داد: براساس اعلام استاندار سيستان و بلوچستان ساخت اين بيمارستان ‌ها پس از بررسي و تصويب در كارگروه زيربنايي و شوراي برنامه ‌ريزي و توسعه استان، در شوراي عالي شهرسازي كشور مصوب شده و زمين مورد نياز براي ساخت آنها نيز اختصاص داده شده است.
وي اعتبار مورد نياز براي ساخت سه بيمارستان ياد شده در شهرهاي چابهار، زاهدان و ايرانشهر را هزار و 500 ميليارد تومان عنوان كرد و افزود: اعتبارات اين طرح ها از محل اعتبارات ملي، استاني و مشاركت بنياد بركت تامين مي شود.
وي تصريح كرد: تنها بيمارستان شهر چابهار كه در گذشته درمانگاه تامين اجتماعي بوده هم اينك تبديل به بيمارستان 156 تختخوابي شده است.
نماينده مردم چابهار، كنارك، قصرقند و بخش مركزي نيكشهر گفت: بيمارستان فعلي چابهار قادر به ارائه خدمات درماني براي جمعيت بيش از 700 هزار نفري حوزه انتخابيه اين شهر و شهرهاي همجوار نيست.
ايران نژاد اظهار داشت: براساس شاخص هاي كشوري تعداد تخت ‌هاي بيمارستان‌ ها به اعضاي هر هزار نفر (يك وهشت دهم) 1.8 تخت بايد در نظر گرفته شود بنابراين چابهار، نيكشهر، كنارك و قصرقند مطابق با استاندارد كشوري نيازمند هزار و 300 تخت بيمارستاني است.
شهرستان چابهار براساس سرشماري آبان سال 1395 با جمعيت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان هاي نيكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به درياي عمان(مكران) و از غرب به شهر كنارك متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقيانوسي ايران و سرزمين موج و مرجان واقع در قلب مَكُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مركزي، دشتياري و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشكيل شده است.
3043**3213 **6081