۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۳۳
کد خبر: 82880534
T T
۰ نفر

تعطيلات نوروزي 70 كنسرت در مازندران برگزار شد

۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۳۳
کد خبر: 82880534
تعطيلات نوروزي 70 كنسرت در مازندران برگزار شد

ساري - ايرنا - مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران گفت كه در تعطيلات نوروزي سال جاري 70 كنسرت در مناطق مختلف اين استان با هدف نشاط آفريني در جامعه برگزار شد.

احد جاوداني روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : در اين مدت 25 برنامه جنگ شادي هم در استان برگزار شد تا اوقات خوشي براي گردشگران و مهمانان نوروزي رقم بخورد .
وي توضيح داد : استان مازندران با توجه به جاذبه هاي گردشگري بويژه در نوروز جزو پر طرفدارترين مناطق گردشگر پذير كشور است و اين وضعيت اگر چه در بسياري موارد به رشد و توسعه استان كمك مناسبي مي كند ، اما نبود برنامه ريزي صحيح در مديريت كلان اين سفرها و ورود فرهنگ ها و خرده فرهنگ هاي مختلف به منطقه مي تواند زمينه ساز آسيب به خصوص در حوزه فرهنگ را فراهم كند.
وي افزود : بر اين اساس ، در ايام حضور گردشگران ، برنامه هاي گوناگون فرهنگي و هنري در جهت افزايش نشاط اجتماعي و نيز مديريت اوقات فراغت مسافران مورد توجه جدي قرار گرفت كه نوروزخواني و تقويت سينماها براي نمايش فيلم هاي پرمخاطب هم از جمله آنها بود.
جاوداني گفت : نوروزخواني به عنوان يك سنت قديمي مازندراني ريشه در اعماق فرهنگ عامه اين ديار دارد و برابر برنامه ريزي از اواخر اسفند سال گذشته تقريبا در تمام شهرها و شهرستان هاي استان ، گروه هاي نوروزخوان ساماندهي شدند برنامه اجرا كردند كه با استقبال بسار خوب مردم رو به رو شد.
مديركل فرهنگ و ارشاد مازندران استقبال از مجموعه برنامه هاي فرهنگي نشاط افزا از سوي مسافران و مجاوران را خوب توصيف كرد و افزود : حدود 14 هزار نفر از اجراي هنرمندان بزرگ كشوري و استاني در قالب جنگ شادي در شهرهاي رامسر، چالوس، كلاردشت و عباس آباد استقبال كردند.
وي ادامه داد : 16 سالن نمايش فيلم در استان جهت اكران آثار سينمايي ميزبان بيش از 30 هزار تماشاگر بود كه گردش مالي حدود 2 ميليارد ريالي را به همراه داشت.
جاوداني ميزان فروش بليت هاي كنسرت در استان را هم در اين مدت حدود 60 ميليارد ريال اعلام كرد.
وي گفت : كنسرت ها با حضور خوانندگان مطرح كشوري در شهرهاي رامسر، چالوس، تنكابن، كلاردشت، آمل، بابلسر، محمودآباد، نور، عباس آباد و ساري برگزار شد و در مجموع بيش از 70 هزار نفر در آنها حضور يافتند.
استان مازندران در تعطيلات نوروزي امسال از 27 اسفند ماه سال گذشته تا 13 فروردين سال جاري ميزبان بيش از 15 ميليون نفر شب مسافر و گردشگر بود كه نسبت به مدت مشابه سال پيش 32 درصد افزايش داشت.
7335/1654