۲۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۰۹
کد خبر: 82886383
T T
۰ نفر

سه حفار آثار تاریخی در نیر دستگیر شدند

۲۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۰۹
کد خبر: 82886383
سه حفار آثار تاریخی در نیر دستگیر شدند

اردبیل - ایرنا - فرمانده انتظامی نیر گفت: با تلاش ماموران انتظامی سه قاچاقچی هنگام حفاری غیرمجاز مكان تاریخی در روستای كریق بزرگ این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ عادل منیر روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این قاچاقچیان آلات و ادوات حفاری كشف و متهمان با تشكیل پرونده تحویل مقام قضایی شدند.
او با اشاره به اینكه شهرستان نیر با داشتن آثار تاریخی و باستانی یكی از مناطق تاریخی كشور است، از مردم خواست در راستای حفظ آثار تاریخی ، در صورت مشاهده هر گونه عملیات حفاری مشكوك مراتب را با شماره تلفن 110 به نیروی انتظامی اطلاع دهند.
شهرستان نیر با آثار فراوان باستانی و تاریخی در 30 كیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی اردبیل ، سراب واقع شده است.
پل تاریخی قرمز (قرمیزی كورپی) بر روی رودخانه آغلاغان یا نیرچائی مربوط به دوره صفوی در بافت مركزی شهر ، بقعه كورائیم در روستای كورائیم متعلق به قرن هفتم هجری ، كاروانسرای شاه عباسی یا رباط سنگی در كنار جاده قدیم نیر - سراب ، دهكده های صخره ای اباذر و گلستان با فضاهای معماری خاص ، غار فرهاد یا فرهاد كهلی و آیی قالاسی از جمله آثار تاریخی شهرستان نیر است.
7116/6018