۲۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۱۶
کد خبر: 82888107
T T
۰ نفر

21 عنوان كتاب در گيلان رونمايي شد

۲۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۱۶
کد خبر: 82888107
21 عنوان كتاب در گيلان رونمايي شد

رشت - ايرنا - 21 عنوان كتاب عصر از سوي حوزه هنري گيلان و در پاسداشت هفته هنر انقلاب اسلامي، عصر دوشنبه با حضور جمعي از پژوهشگران، مفاخر، مديران و علاقه مندان به فرهنگ و هنر رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، اين كتاب ها با عناويني از انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، تاريخ گيلان ، شعر و ادب و ادبيات كودك رونمايي شده است.
نخستين كتاب مصور انقلاب اسلامي در گيلان با عنوان ' انقلاب اسلامي به روايت عكس' يكي ديگر از كتاب هاي رونمايي شده است كه يكصد عكس ديده نشده از انقلاب اسلامي در گيلان را نشان مي دهد.
كتاب شناسي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس يكي ديگر از كتاب هايي است كه در راستاي ياري رساني به حوزه پژوهش پژوهشگران منتشر شده و 400 عنوان كتاب گيلان را در حوزه يادشده به پژوهشگران و علاقمندان حوزه انقلاب اسلامي معرفي مي كند؛ اين كتاب به كوشش محمدرضا بينش برهمند منتشر شده است.
پروژه مستند نگاري و تاريخ شفاهي گيلان از سال 87 از سوي حوزه هنري استان آغاز شده و تا كنون 46 نسخه كتاب در اين زمينه انتشار يافته كه 36 عنوان از آن مربوط به ادبيات پايداري است.
برگزاري تئاتر خياباني از برنامه هاي مورد استقبال مخاطبان تئاتر بود كه از بيستم فروردين ماه با موضوع آسيب هاي اجتماعي و بمناسبت روز هنر انقلاب اسلامي در رشت برگزار و مورد اقبال مردم قرار گرفت.
بيستم فروردين ماه سالروز شهادت مرتضي آويني كارگردان و روزنامه نگار سرزمينمان خالق مجموعه مستند تلويزيوني روايت فتح درباره جنگ ايران و عراق در گاهشمار ملي به روز هنر انقلاب اسلامي نام گرفته و از آن روز به مدت يك هفته پاسداشت هنر انقلاب اسلامي نام گرفت.
1881/2007