۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۳۶
کد خبر: 82889254
T T
۰ نفر

فرماندار: وضعيت گناباد براي مقابله با سيل بحراني است

۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۳۶
کد خبر: 82889254
فرماندار: وضعيت گناباد براي مقابله با سيل بحراني است

گناباد- ايرنا- فرماندار گناباد به نگراني از وضعيت بحراني برخي نقاط اين شهرستان از جمله نوقاب، زيباشهر، قصبه شهر، شهرك توحيد و زيرگذر ورودي در زمان وقوع سيل احتمالي اشاره و بيان كرد: بايد در سريعترين زمان ممكن نسبت به اصلاح اين وضعيت اقدام كرد.

محمدعلي نبي پور روز سه شنبه در نشست هماهنگي مديريت بحران شهرستان گناباد افزود: در زمان وقوع بحران هيچكدام از دستگاههاي اجرايي ذيربط محدوده استحفاظي معين ندارند لذا بايد با هم افزايي همه بخشها و متوليان مربوطه از تمام ظرفيتها و امكانات براي كاهش تبعات بهره گرفت.
وي همچنين از گزارش نادرست برخي دستگاههاي اجرايي نسبت به وضعيت موجود و مشكلات عمومي در زمان حوادث غيرمترقبه انتقاد و بيان كرد: بايد مسائل و گزارشها به درستي احصاء و با مسووليت پذيري بيشتر ارائه شوند.
محمدرضا حجازي بخشدار كاخك گناباد نيز در اين نشست گفت: بارش شديد باران، سيل و تگرگ ظرف دو روز اخير موجب خسارت 20 تا 90 درصدي به 85 كيلومتر از جاده ها، راههاي دسترسي بين مزارع و انسداد تعدادي از محورها از جمله در مناطق درب صوفه، تك ميدان، صالح آباد و زيرجان شد كه هم اينك بازگشايي شده اند و تردد در آنها جريان دارد.
نايب رئيس شوراي اسلامي گناباد هم گفت: طي بارندگيهاي شديد اخير بخشهايي از سيل بند گناباد آسيب ديده و اين مساله بخشهايي از شهر و به خصوص منطقه قصبه و بافت قديم را با تهديد جدي سيل مواجه كرده است.
عليرضا موحد افزود: بايد با بازگشايي معبر و انتقال بخشي از آبهاي انباشتي اين تهديد را كاهش داد و در نخستين فرصت نسبت به اصلاح آسيب ديدگيها اقدام كرد.
شهردار گناباد نيز گفت: امكانات و زيرساختهاي بسيار ضعيف و نداشتن امكاناتي مانند بيل مكانيكي، جرثغيل و بالابر از مشكلات مهم شهرداري اين شهر براي مقابله حوادث غيرمترقبه است.
عباس علائي افزود: بارش شديد باران طي دو روز گذشته موجب آبگرفتگي و مسدود شدن و ريزش بسياري از معابر و كانالهاي شهر گناباد شده و همه اين كانالها بدون استحكام نيازمند اصلاح و بازسازي جدي هستند. برخي ساخت و سازهاي غيرمجاز و در مسير مسيلها از جمله در شهرك توحيد نيز بر دامنه مشكلات افزوده است.
وي ادامه داد: با تلاش كاركنان شهرداري گناباد 150 مورد آب گرفتگي در معابر عمومي برطرف و اين معابر بازگشايي شدند.
رئيس اداره هواشناسي گناباد هم گفت: 44 ميليمتر باران ظرف سه روز اخير در اين شهرستان باريد كه 21 ميليمتر آن مربوط به 24 ساعت گذشته بود.
داريوش شيباني افزود: بر اين اساس از ابتداي امسال تاكنون 86 ميليمتر باران در گناباد باريده كه نسبت به مدت زمان مشابه پارسال 24 درصد كاهش نشان مي دهد.
تگرگ و سيل دو روز گذشته هفت ميليارد و 861 ميليون ريال خسارت به 455 هكتار زمينهاي زراعي و باغي شهرستان گناباد وارد كرد.
2095/1858