۳۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۰۶
کد خبر: 82891047
T T
۰ نفر

پروازهاي فرودگاه زنجان به زودي برقرار مي شود

۳۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۰۶
کد خبر: 82891047
پروازهاي فرودگاه زنجان به زودي برقرار مي شود

زنجان – ايرنا – مدير فرودگاه منطقه زنجان اعلام كرد: همه پروازهاي اين فرودگاه به مقصد كيش و مشهد به زودي از سر گرفته مي شود.

محمد قاسمي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: برنامه ريزي براي برقراري مجدد پروازهاي زنجان – كيش و زنجان - مشهد در دست انجام است.
وي، علت توقف پروازهاي فرودگاه زنجان را اتمام قرار چارتر كننده با شركت هاي هواپيمايي مربوطه دانست و اظهاركرد: برنامه ريزي براي انجام پروازها با روند جديد عملياتي شده است.
مدير فرودگاه منطقه زنجان گفت: در حال حاضر منتظر قرارداد چارتر كننده پروازها هستيم.
قاسمي خاطرنشان كرد: اين پروازها از كيش به زنجان، زنجان به مشهد و سه روز بعد مجدد از مشهد به زنجان و سپس كيش برقرار خواهد شد.
به گفته وي، اين روند جديد اعمال شده براي پروازها، به دليل كاهش مسافر قبل از تعطيلات تابستان و همچنين متضرر نشدن چارتركننده پروازهاي فرودگاه زنجان است.
مدير فرودگاه منطقه زنجان اعلام كرد: سالانه بعد از پايان مدت قرارداد چارتركننده پروازها، به طور معمول وقفه يك تا 2 هفته در زمان كم شدن پيك مسافر در پروازها ايجاد مي شود.
قاسمي تاكيد كرد: عملياتي بودن پروازهاي فرودگاه زنجان فقط به دليل پروازهاي مسافري نيست چرا كه اين فرودگاه براي پروازهاي غيرمسافري نيز خدمات ارائه مي دهد.
وي ادمه داد: اين فرودگاه طي سال گذشته براي سه هزار و 240 پرواز غيرمسافري خدمات ارائه داده است.
مدير فرودگاه منطقه زنجان افزود: اين فرودگاه مسئول خدمات رساني به سايت هاي ناوبري، راداري، مخابراتي است.
قاسمي تاكيد كرد: علاوه بر اين فرودگاه منطقه زنجان به پروازهاي عبوري از اين فرودگاه نيز خدمات ارائه مي دهد.
به گزارش ايرنا، فرودگاه زنجان، يكي از فرودگاه‌هاي فعال ايران از نوع داخلي به شمار مي رود كه در مركز استان زنجان واقع شده است.
اين فرودگاه از سال 1390 شروع به فعاليت كرده است كه در زمان حاضر پروازهاي فرودگاه زنجان به مقصد مشهد، كيش و برعكس انجام مي شود.
از خردادماه سال 92، پروژه توسعه باند فرودگاه زنجان آغاز شده است و با توجه به مصوبه دولت مبني بر تبديل فرودگاه زنجان به مرز هوايي ارديبهشت 91 نيز نخستين پرواز خارجي به مقصد عربستان براي انجام حج عمره انجام شد.
7325/6085