۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۵۴
کد خبر: 82894557
T T
۰ نفر
ملاحظات زيست محيطي در پروژه آزادراه تهران - شمال جايگاه ويژه دارد

كرج -ايرنا- مديركل فني استانداري البرز گفت: ملاحظات زيست محيطي دراجراي پروژه آزاد راه تهران - شمال ديده شده و جايگاه ويژه اي دارد.

ابوالفضل فاني روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا، افزود: در نشست هاي مختلف با منابع طبيعي، محيط زيست ملاحظات زيست محيطي اين پروژه مهم ملي مورد بررسي و كارشناسي قرار گرفته است.
وي ادامه داد: درنتيجه اين نشست ها مقررشد با رعايت ملاحظات زيست محيطي همراهي هاي لازم براي ادامه پروژه تهران - شمال انجام شود.
فاني گفت: اشتراك مساعي دستگاه هاي استان البرز براي پيشبرد در تكميل پروژه آزاد راه تهران - شمال ايجاد شده و هم افزايي در تكميل هرچه سريعتر پروژه آزاد راه تهران – شمال به جد دنبال مي شود.
وي خاطرنشان كرد: پيگيري براي احداث ساختمان كارگاهي در محورهاي مورد نظر، جابجايي شركت كندوان پارس به محل جديد پيشنهادي و احداث مسير تردد موقت و توقف عمليات سنگ شكن از جمله موضوعاتي است كه بررسي و تصميم گيري شده است.
آزادراه تهران - شمال نام يك پروژهٔ بزرگ راه‌سازي در كشور ايران است كه قرار است شهر تهران را به شهرهاي غربي استان مازندران متّصل كند.
مسير آزادراه از تقاطع غير همسطح با بزرگراه شهيد همت و بزرگراه آزادگان شروع و در امتداد دره كن پس از گذشتن از حاشيه روستاي سولقان به تدريج از منطقه كوهستاني توچال عبور كرده سپس توسط تونل بلند تالون به طول 4850 متر اين رشته كوه را قطع نموده و در دامنه هاي شمالي آن در منطقه دو آب شهرستانك قرار مي گيرد.از آن پس مسير به موازات جاده قديم كرج- چالوس امتداد مي يابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز به طول 6400 متر شده و در پل زنگوله خارج مي شود،سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود كرج-چالوس تا شهر چالوس ادامه يافته و در نهايت با يك تقاطع غير همسطح به كمربندي چالوس-تنكابن متصل مي گردد.
طول آزادراه 121 كيلومتر مي باشد، 180 رشته تونل در باند رفت و برگشت به طول تقريبي 100 كيلومتر درآن وجود دارد.
8029/1535