۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۳۶
کد خبر: 82894620
T T
۰ نفر

رئیس مركزمنطقه ای علوم:تعامل با عراق اولویت ماست

۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۳۶
کد خبر: 82894620
رئیس مركزمنطقه ای علوم:تعامل با عراق اولویت ماست

شیراز- ایرنا -رئیس مركز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری(رایسست) اعلام كرد: امسال مانند سال های گذشته و در سطحی وسیع تر تعاملات مختلفی را با كشورهای اسلامی در حال برنامه ریزی داریم كه در این میان كشور عراق از اولویت های ما در این زمینه خواهد بود.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی مركز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری ،محمد جواد دهقانی در دیدار با استادان دانشگاه بابل عراق افزود: در شرایط كنونی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلامی ISC فعالیت های متنوع و خدمات متعددی ارائه می شود كه از جمله مهمترین آنها می توان به نمایه سازی نشریات كشورهای اسلامی اشاره كرد.
رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ادامه داد: اطلاعات آن در قالب پایگاه اطلاعاتی« سامانه نشریات علمی جهان اسلام» قابل استفاده است.
هیات سه نفره از استادان دانشگاه بابل عراق متشكل از محمد نوری محمد، عبدالعظیم السلطانی، و صباح عطیوی عبود بودند.
این هیات از مركز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری(رایسست) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC بازدید كردند.
در این برنامه مجلات دانشگاه بابل عراق موجود در ISC به رویت میهمانان رسید و وضعیت این مجلات از نظر انتشار و رتبه اطلاعاتی به صورت مصور ارائه شد كه مورد استقبال قرار گرفت.
دهقانی رئیس پایگاه، موضوع رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی كشورهای اسلامی را معرفی و رتبه دانشگاه های عراق و جایگاه دانشگاه بابل را در میان دانشگاه های عراق ترسیم كرد.
بر اساس اطلاعات ISC در آخرین رتبه بندی، دانشگاه بابل عراق از میان 14 دانشگاه ثبت شده در این پایگاه ( در مقیاس كلی تمام حوزه های موضوعی) رتبه 8 را كسب كرده است.
در حوزه‌ مهندسی این دانشگاه رتبه 6 و در حوزه علوم طبیعی رتبه 9 را كسب كرده است.
در این برنامه عبدالعظیم السلطانی از دانشگاه بابل و به نمایندگی از میهمانان گفت: دانشگاه بابل یك دانشگاه جامع است كه در تمام حوزه های موضوعی دارای رشته است و در حوزه تربیت دانشجو در سطوح مختلف فعالیت می كند.
وی با اشاره به مجلات متعدد منتشر شده در دانشگاه بابل تقاضای نمایه سازی مجلات خود در ISC را مطرح كرد كه مورد موافقت پایگاه استنادی قرار گرفت و مقرر شد دانشگاه بابل آن دسته از مجلات خود را كه در حال حاضر در ISC نمایه نمی شود برای ارزیابی و احیاناً نمایه سازی در ISC ارسال دارد.
دو طرف ابراز تمایل كردند كه با استمرار تعاملاتی از این دست همكاری های خود را در سطح امضای تفاهم نامه علمی پژوهشی و فناوری ارتقا دهند كه برای نیل به این مهم پیش نویس تفاهم نامه‌ اولیه برای ارجاع به ریاست دانشگاه بابل به میهمانان تحویل شد.
مركز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری(رایسست) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC در شیراز هستند.
7375 / 1876
۰ نفر