۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۱۵
کد خبر: 82894958
T T
۰ نفر

47،3 میلیمتر بارندگی در دزفول ثبت شد

۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۱۵
کد خبر: 82894958
47،3 میلیمتر بارندگی در دزفول ثبت شد

دزفول - ایرنا - رییس اداره هواشناسی صفی آباد دزفول گفت: 47،3 میلیمتر بارندگی از یكشنبه شب تا صبح روز دوشنبه در ایستگاه هواشناسی صفی آباد دزفول ثبت شده است.

علی كرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه سامانه بارشی كه از روز یكشنبه وارد خوزستان شده تا اواخر امروز از منطقه خارج می شود افزود: میزان بارندگی ثبت شده در 24 ساعت گذشته در شهر دزفول 14،7 میلیمتر ، سردشت 11 میلیمتر
، حسینیه اندیمشك 13،5 میلیمتر و در شوش 10،7 میلیمتر بوده است.
وی افزود: طبق نقشه های هواشناسی پیش بینی می شود تا ساعاتی دیگر پدیده گرد و غبار دزفول را فرا گیرد.

** سیلاب موجب كندی تردد خودروها در جاده دزفول - شوشتر شد
معاون امور عمرانی فرمانداری دزفول نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهاركرد: بارندگی شدید صبح دوشنبه موجب آبگرفتگی بخشی از جاده دزفول - شوشتر در محدوده شهر سیاه منصور شد كه با تلاش عوامل راهداری مسیر بازگشایی شد.
عبدالحسین پورركنی همچنین از آبگرفتگی معابر در شهرهای صفی آباد و شمس آباد از توابع دزفول ناشی از بارندگی خبر داد و گفت: گزارش هایی از آب گرفتگی جزیی برخی منازل در شهر صفی آباد دریافت شده كه در دست پیگیری است.
وی بیان داشت: بیشترین بارندگی در 24 ساعت گذشته در شهرستان دزفول در منطقه صفی آباد بوده كه آبگرفتگی معابر را به دنبال داشته است.
معاون امور عمرانی فرمانداری دزفول افزود: خسارت احتمالی ناشی از این بارندگی در این شهرستان در دست بررسی است.
رییس جمعیت هلال احمر دزفول نیز گفت: بارندگی و تندباد روز دوشنبه موجب وارد آمدن خسارت به تعدادی از عشایر ساكن در اطراف شهر دزفول شده است.
عظیم رضای مرساق افزود: در پی وقوع تندباد و بارش شدید باران تعدادی از عشایر مستقر در اطراف دزفول با مشكل روبه رو شدند كه عملیات امداد رسانی به آنها از سوی جمعیت هلال احمر آغاز شده است.
وی اظهاركرد: پنج گروه امداد و نجات با تجهیزات امدادی از سوی هلال احمر دزفول به روستاهای عدالت، بن جعفر و اسلام آباد و شهر حمزه اعزام شده و در حال بررسی وضعیت اسكان عشایر و توزیع كمك بین آنها هستند.
بخشدار سردشت دزفول نیز گفت: با فروكش كردن سیلاب جاده ورودی شهر حمزه از حوالی ساعت 12 روز دوشنبه بازگشایی شده و تردد به این شهر در حال انجام است.
مسعود سخایی افزود: طغیان رودخانه فصلی در محدوده پل ورودی شهر حمزه فروكش كرده و با پاكسازی مسیر امكان تردد خودروها به این شهر فراهم شده است.
وی در خصوص خسارت وارده به مناطق روستایی بخش سردشت دزفول ناشی از بارندگی شدید نیز گفت: بیشتر خسارت به جاده های ارتباطی بوده اما دیگر خسارات احتمالی در دست بررسی است.
سخایی افزود:راه ارتباطی روستاهای كارنج ، علی عرب و شعیبیه از توابع این بخش نیز كه به دلیل بارندگی شدید و پرشدن مسیل ها بسته شده بود بازگشایی شد.
بارندگی شدید همراه با تندباد صبح روز دوشنبه شمال استان خوزستان را فرا گرفت.
بخش سردشت دزفول با حدود سه هزار و 800 كیلومتر مربع وسعت دارای 2 دهستان و حدود 57 روستا است.
6068/ 6037
۰ نفر