۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۱۱
کد خبر: 82905683
T T
۰ نفر

200هزار روستایی كشور به صورت سازمان یافته ورزش می كنند

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۱۱
کد خبر: 82905683
200هزار روستایی كشور به صورت سازمان یافته ورزش می كنند

اردبیل- ایرنا- مدیر كل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان گفت: 200 هزار روستایی و عشایر به صورت سازمان یافته در روستاهای كشور ورزش می كنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا پارسا روز شنبه در آئین ارسال تجهیزات ورزشی به 30 خانه ورزش روستایی استان اردبیل افزود: تخمین زده می شود كه بیش از یك میلیون روستایی در برنامه های ورزش روستایی شركت می كنند.
وی با بیان اینكه 25 درصد جمعیت كشور در روستاها زندگی می كنند، اظهار كرد: توزیع اقلام ورزشی در روستاها و تجهیز خانه ورزش روستایی در حقیقت اجرای عدالت اجتماعی و توجه به این قشر زحمتكش و مولد است.
وی بیان كرد: از 63 هزار روستای موجود در كشور 52 هزار روستا زیر 500 نفر جمعیت دارد كه متاسفانه حد نصاب لازم برای توزیع اقلام ورزشی در آنها وجود ندارد.
وی اضافه كرد: پارسال حدود 2 هزارو 500 روستا مجهز به امكانات ورزشی شد و امسال وزارت ورزش و جوانان با همكاری فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی برنامه‌ریزی‌ كرده 2 هزار خانه ورزش روستایی با امكانات ورزشی تجهیز شود كه سهم هر استان 60خانه ورزش است.
پارسا جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، توسعه ورزش و سلامتی و تندرستی روستائیان را از اهداف ایجاد و تجهیز خانه های ورزش روستایی عنوان كرد.
مدیر كل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان افزود: تاریخ ایران بویژه استان اردبیل سرشار از فرهنگ و سنت هاست و خوشبختانه این استان در تجهیز خانه های ورزش روستایی یكی از استانهای موفق و پیشرو در كشور است.
در این آئین به 30 روستای استان اردبیل اقلام ورزشی برای تجهیزخانه های ورزش روستایی ارسال شد.
6130/6016
۰ نفر