۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۰۴
کد خبر: 82906689
T T
۰ نفر
عدالت در تقسیم حوزه انتخابیه مهریز خواست مردم است

یزد - ایرنا - امام جمعه مهریز گفت: رعایت عدالت در تقسیم حوزه انتخابیه مهریز (شهرستان های ابركوه، مهریز، بافق، خاتم و بهاباد) از جمله مطالبه مكرر مردم و مسوولان منطقه است كه نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی باید وظایف خود را دقیقا برای تحقق این خواسته مردمی انجام دهند.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی روز یكشنبه در جمع فرهنگیان شهرستان با اشاره به اینكه بر اساس مصوبه كمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی احتمالا 2 نماینده به غیر از چهار نماینده كنونی به یزد اضافه خواهد شد، افزود: اقدام نمایندگان در تقسیم حوزه های انتخابیه باید كارشناسی شده و همراه با رضایت مردم باشد.
وی ادامه داد: در روزهای اخیر افراد زیادی از اقشار مختلف مردم ولایتمدار منطقه با مراجعه به دفتر امام جمعه با اشاره به اینكه این شهرستان به خاطر جمعیت و موقعیت در 40 سال گذشته مركز حوزه انتخابیه بود، رعایت عدالت و توجه به آن را خواستار شدند.
امام جمعه مهریز اظهار كرد: مردم و مسوولان از نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس و همچنین اعضای كمیسیون شوراهای مجلس پیگیری و تحقق خواسته بر حق خود را مطالبه دارند.
محی الدینی در ادامه اظهار كرد: یكی از بهترین راه ها برای تحقق عدالت در حوزه های مختلف انتخابیه استان این است كه برای هر 2 شهرستان همجوار یك نماینده در نظر گرفته شود.
وی گفت: استقلال حوزه انتخابیه مهریز و خاتم بخاطر قرار گرفتن در یك مسیر و ارتباط های فرهنگی و تاریخی گذشته از جمله مطالبات مردم است، امیدواریم موضوع بررسی ، پیگیری و اقدام مناسب به عمل آید.
امام جمعه مهریز خاطر نشان كرد: تلاش برای تقسیم بزرگترین حوزه انتخابیه كشور ( مهریز ) با حدود 250هزار نفر جمعیت قطعا به نفع مردم و جامعه خواهد بود و ثمره آن نصیب نظام و انقلاب شكوهمند اسلامی خواهد شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان یادآور شد: مردم مهریز و خاتم در طول حیات پربركت انقلاب اسلامی همواره وظایف خود را به خوبی در قبال كشور و نظام ارزشی انجام داده اند و الان نوبت مسوولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است با تصمیم منطقی در این راه اقدام كنند.
شهرستانهای مهریز و خاتم با 16 هزار كیلومتر متریع وسعت و افزون بر 100 هزار نفر جمعیت در جنوب یزد مركز استان قرار دارند.
هم اكنون استان یزد با یك میلیون و 138 هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد كه شامل حوزه انتخابیه مهریز ، حوزه انتخابیه یزد و اشكذر ، حوزه انتخابیه اردكان و حوزه انتخابیه تفت و میبد است .
7536/ 2047/