۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۱۱
کد خبر: 82913035
T T
۰ نفر
2 برنامه براي انتقال آب به نخلستان هاي شادگان طراحي شد

آبادان - ايرنا - فرماندار شادگان سفر معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور رابراي كشاورزي اين شهرستان تاثيرگذار عنوان كرد و گفت:2 برنامه كوتاه مدت و ميان مدت براي انتقال آب به نخلستان هاي شادگان طراحي شد.

سعيد حاجيان شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد:در برنامه كوتاه مدت انتقال آب به نخلستان هاي شادگان روزانه 15 متر مكعب در ثانيه آب و در برنامه ميان مدت نيز 10 متر مكعب آب بر ثانيه به نخلستان هاي شادگان منتقل مي شود.
وي افزود:سعي مي كنيم در طرح ضربتي و كوتاه مدت آب را از طريق كارون به زمين هاي كشاورزي شادگان منتقل كنيم و در مسير دوم با ادامه آن به كانال ريزگردها به طول 33 كيلومتر از نهر منصوره و مجددا تا جراحي آب به نخلستانهاي اين مناطق برسد.
حاجيان گفت:بي آبي معيشت و كسب و كار مردم شادگان را به مخاطره انداخته و علت 75درصد مهاجرت ها از شادگان بدليل اين مشكل است.
وي گفت:در حدود 12 الي 13 هكتار از زمين‌هاي كشاورزي بخصوص نخلستانهاي شادگان در معرض خطر هستند.
به گزارش ايرنا محمدباقر نوبخت معاون رييس جمهوري و رييس سازمان برنامه و بودجه روز جمعه در سفر به شهرستان شادگان به خشك شدن نخلستان هادر حوزه هاي آبي رودخانه هاي مارون و جراحي اشاره كرد و گفته بود :خشكسالي 13هزار هكتار از نخلستان هاي شادگان و توليد، اشتغال و معيشت مردم را تحت تاثير منفي قرار داده لذا احياي اين نخلستانها در دستور كار است.
به گزارش ايرنا شادگان با 57 هزار هكتار اراضي قابل كشت با آب و هواي گرم و مرطوب يكي از مركز تامين محصولات گرمسيري در استان خوزستان است.
گندم، انواع سبزيجات، باميه و خرما از عمده‌ترين محصولات كشاورزي منطقه به‌شمار مي‌روند و حيات اقتصادي مردم شادگان بر پايه كشاورزي است.
3015/7165/6002