۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۲۲
کد خبر: 82913990
T T
۰ نفر
بيشتر ارباب رجوع از ادارات ناراضي هستند

شيراز- ايرنا- معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري فارس گفت: بخشي از نارضايتي مردم به نحوه پاسخگويي ادارات و مجموعه هاي خدمات رسان باز مي گردد و عمده مراجعان به دستگاه ها از شيوه پاسخگويي و نتيجه مراجعه خود ناراضي هستند.

به گزارش ايرنا، هادي پژوهش جهرمي، يكشنبه در جلسه شوراي اداري استان در شيراز افزود: با توجه به اهميت موضوع و لزوم توجه به مقوله تكريم ارباب رجوع، ضرورت دارد كه مديران به اين مساله توجه ويژه داشته باشند.
وي ادامه داد: البته اين نارضايتي ها محصول امروز نيست و از گذشته هاي دور وجود داشته است و لازم است كه در رابطه با بحث نارضايتي ها و فساد اداري اقدامي جهادگونه داشته باشيم.
پژوهش افزود: فلسفه وجودي و حضور دستگاه ها خدمت به مردم و رفع مشكلاتشان است و قابل قبول نيست كه چند كارمند بي مسئوليت كه به وظيفه خود آگاهي ندارند كل يك مجموعه را زير سوال ببرند.
وي با اشاره به تشكيل كميته اي تحت عنوان كميته نارضايتي هاي اجتماعي به دستور استاندار فارس ادامه داد: امروز سه چهار دستگاه در استان در صدر نارضايتي ها و گلايه هاي مردمي قرار دارند كه با مديران اين مجموعه ها براي اصلاح اين روند صحبت خواهد شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري فارس بيان كرد: مديران دستگاه هاي اجرايي و خدمات رسان دقت و مراقبت كنند و حراست ها و بازرسي هاي مجموعه هاي خود را به كار گيرند تا كنترل كنند كه اگر ارباب رجوع براي انجام كاري مراجعه كرد حتما با رضايت كامل آن مجموعه را ترك كند.
پژوهش ضمن تاكيد بر لزوم فعال سازي ميزهاي خدمت در ادارات افزود: مديرات نظارت كنند كه در ميز خدمات كاركنان دلسوز، آگاه و واقف به امور به كار گرفته شوند تا مردم بتوانند پاسخ تقاضا و خواسته خود را در همانجا دريافت كنند و نيازي به مراجعه به بخش ها و اداره هاي مختلف نباشد.
وي گفت: براي خدمات رساني هرچه بهتر بايد از ميز خدمت انساني به سمت ميز خدمت الكترونيكي برويم تا بتوانيم رضايت مردم را هرچه بيشتر جلب كنيم.
معاون استانداري فارس، مردم و اعتماد آنها را مهمترين و بالاترين سرمايه اجتماعي دانست و افزود: به نظر مي رسد اين اعتماد بر اثر پاسخگويي نامناسب ادارات دست خوش آسيب شده كه بايد اين روند اصلاح شود و اين اعتماد به مردم بازگردانده شود.
6122 /1876