۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۲۴
کد خبر: 82914975
T T
۰ نفر
چهار میلیارد ریال برای سیستم گرمایشی مدارس سروآباد هزینه شد

سنندج - ایرنا - مدیركل نوسازی مدارس استان كردستان گفت: سال 96 برای استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس شهرستان سروآباد چهار میلیارد ریال هزینه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ماجد احمدی روز دوشنبه در بازدید از طرح های عمرانی آموزشی شهرستان سروآباد و دیدار با فرماندار این شهرستان اظهار كرد: سه پروژه مدرسه سازی برای سال آینده در شهرستان سروآباد در دست برنامه ریزی است كه برای سال تحصیلی 98 به بهره برداری می رسد.
وی اضافه كرد: مدرسه 12 كلاسه ابتدایی شهر سروآباد، كانون فرهنگی تربیتی شهر سروآباد و مدرسه 6 كلاسه راهنمایی روستای چشمیدر نیز برای سال آینده در شهرستان سروآباد احداث خواهند شد.
به گفته وی، عملیات اجرایی مدرسه 6 كلاسه روستای حسین آباد این شهرستان با همكاری و مشاركت بانك مسكن در مرحله صدور تفاهم نامه است كه برای سال آینده كلنگ آن به زمین زده خواهد شد.
مدیركل نوسازی مدارس استان كردستان یادآور شد: سه باب مدرسه نیز با 11 كلاس درس در سال گذشته توسط اداره كل نوسازی استان كردستان در شهرستان سروآباد هوشمند سازی شده است.
وی اظهار كرد:برای سال تحصیلی جدید 6 مدرسه در سطح این شهرستان به همت خیرین و اداره كل نوسازی استان كردستان به بهره برداری می رسد.
وی افزود: مدرسه 6 كلاسه خدیجه الكبری شهر سروآباد به همت بنیاد بركت وابسته به ستاد اجرایی حضرت امام (ره)، مدرسه پنج كلاسه ابتدایی روستای بلبر هورامان به همت یك خیر مدرسه ساز، مدرسه سه كلاسه روستای رزاب با مشاركت بانك اقتصاد نوین و سازمان نوسازی استان كردستان به بهره برداری می رسند.
فرماندار شهرستان سروآباد نیز با اشاره به كمبود اعتبارات دولتی در حوزه آموزش و پرورش گفت: برطرف كردن مشكلات این حوزه با اعتبارات دولتی امكان پذیر نیست لذا ورود خیرین به این حوزه یك ضرورت و نیاز است.
كوهسار دادور افزود: كمبود فضاهای آموزشی، وجود مدارس تخریبی، فرسوده و نیازمند تعمیر از مهمترین مشكلات حوزه آموزش و پرورش شهرستان سروآباد است كه با اعتبارات دولتی نمی توان این مشكلات را به صورت كامل برطرف كرد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مركزی و هورامان و جمعیت 48 هزار نفری در فاصله 90 كیلومتری از سنندج مركز استان كردستان واقع شده و 24 كیلومتر مرز با كشور عراق دارد.
7354/ 3020