۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۴۲
کد خبر: 82915512
T T
۰ نفر

شیراز و نانجینگ چین خواهر خوانده می شوند

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۴۲
کد خبر: 82915512
شیراز و نانجینگ چین خواهر خوانده می شوند

شیراز- ایرنا- شهردار شیراز برای امضای پیمان خواهر خواندگی میان 2 شهر شیراز و نانجینگ چین امروز (دوشنبه) عازم این كشور در شرق قاره آسیا شد.

به گزارش دوشنبه روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری شیراز، حیدر اسكندرپور در این سفر با شهردار نانجینگ كشور چین و همچنین شماری از مسئولان حوزه های گردشگری، فرهنگی و دانشگاهی این شهر دیدار و در زمینه گسترش روابط در این حوزه ها با آنان گفت و گو خواهد كرد.
شهردار شیراز همچنین در ادامه این سفر ضمن بازدید از شركت واگن سازی پوژن چین،‌ با هدف افزایش همكاری، با مسئولان این شركت نیز دیدار می كند.
شركت پوژن چین در حال حاضر در زمینه ساخت و تامین واگن های قطار شهری با كشور ایران و شهرداری شیراز همكاری دارد.
تمایل نامه خواهر خواندگی شیراز و نانجینگ چین، در سال 96 به امضا رسیده بود.
شهر نانجینگ چین با بیش از هشت میلیون نفر جمعیت، یكی از چهار پایتخت باستانی چین به شمار می آید كه در دوره های مختلف نیز پایتخت این كشور بوده است.
نانجینگ كه همانند شیراز، یك شهر گردشگری، فرهنگی و تاریخی محسوب می شود، یكی از سه مركز برتر علمی-تحقیقاتی چین به ویژه در زمینه علوم شیمیایی است. این شهر در سال 2008 جایزه افتخاری برنامه اسكان بشر سازمان ملل متحد همچنین جایزه شهر متمدن چین را دریافت كرده است.
جمهوری خلق چین به مركزیت پكن در شرق قاره آسیا واقع شده است.
شیراز تاكنون با شهرهای دوشنبه (پایتخت تاجیكستان)، نیكوزیا (پایتخت قبرس)، چونگ چینگ كشور چین، وایمار آلمان (پایتخت فرهنگی اروپا در سال 1999) و پچ مجارستان (پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2010) پیمان خواهرخواندگی بسته است.
9873 /6118