۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۲۳
کد خبر: 82917402
T T
۰ نفر

نرخ بيكاري در آذربايجان غربي 2.2 درصد بيشتر از كشور است

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۲۳
کد خبر: 82917402
نرخ بيكاري در آذربايجان غربي 2.2 درصد بيشتر از كشور است

مهاباد- ايرنا- مديركل كار، تعاون و رفاه اجتماعي آذربايجان غربي با بيان اينكه نرخ بيكاري در سطح كشور 12.1 است، گفت: اين نرخ طي سال گذشته در اين استان 14.3 بوده است و اكنون 120 هزار بيكار در استان سكونت دارند.

رضا نقي زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: حدود 35 هزار نفر از 120 هزار بيكار استان از فارغ التحصيلان دانشگاهي هستند.
وي با تاكيد بر لزوم تلاش مضاعف براي رفع مشكل بيكاري و اشتغال جوانان، گفت: در اين زمينه طرح كارورزي و مهارت آموزي در محيط كار كه از برنامه هاي دولت تدبير و اميد بوده در دستور كار قرار گرفته است.
نقي زاده بيان كرد: طرح كارورزي براي تسهيل ورود فارغ التحصيلان دانشگاهي به بنگاه هاي اقتصادي اجرا مي شود و فارغ التحصيلان به مدت 6 ماه در واحد توليدي مشغول به كار شده و يك سوم حداقل دستمزد را به عنوان حقوق دريافت مي كنند و بيمه هم توسط دولت پرداخت مي شود.
مديركل كار، تعاون و رفاه اجتماعي آذربايجان غربي ادامه داد: در اين طرح پس از 6 ماه چنانچه كارگر و كارفرما براي ادامه اشتغال به توافق رسيدند، كل سهم بيمه كارفرما به مدت 2 سال توسط دولت پرداخت مي شود.
نقي زاده همچنين با بيان اينكه سهم اين استان از تسهيلات اشتغال روستايي، چهار هزار ميليارد و 800 ميليون ريال بوده، گفت: تاكنون 220 ميليارد ريال به صاحبان طرح هاي اشتغال پايدار پرداخت شده است.
وي با اشاره به اقدامات انجام شده براي ايجاد اشتغال در سطح استان، افزود: نزديك به 500 طرح در كارگروه اشتغال آذربايجان غربي با تسهيلات 2 هزار و 720 ميليارد ريال تصويب شده است.
وي با بيان اينكه 14 هزار طرح در سامانه اشتغال روستايي و عشايري آذربايجان غربي ثبت شده است، بيان كرد: مياندوآب در اين زمينه رتبه نخست را در استان به خود اختصاص داده است.
به گزارش ايرنا دولت تدبير و اميد با در نظر گرفتن سياست هاي اقتصاد مقاومتي و اختصاص منابع مالي از محل برنامه هاي كلان با اجراي طرح هاي مختلف و ابلاغ دستورالعمل ها در تلاش براي حل معادله اشتغال در سطح كشور است و بسياري از طرح ها طي امسال و سال آينده به بار مي نشيند.
3072/9871/3093