۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۳۹
کد خبر: 82918748
T T
۰ نفر

در پاسخ به پرسش ایرنا؛

پاكستان: از برجام حمایت می كنیم

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۳۹
کد خبر: 82918748
پاكستان: از برجام حمایت می كنیم

اسلام آباد - ایرنا - دولت پاكستان با اعلام دوباره حمایت از طرح جامع اقدام مشترك (برجام)، آن را پیروزی دیپلماسی خواند و بر ادامه اجرای آن تاكید كرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاكستان روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی با رسانه ها در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در خصوص اقدام ضد ایرانی از سوی آمریكا گفت: پاكستان به عنوان عضوی از جامعه بین الملل از برجام حمایت می كند .
محمد فیصل پیش از این برجام را معاهده مهم عرصه بین المللی خوانده و گفته بود: توافق نامه مهم برجام به دلیل اهمیت آن از اعتبار خاصی برخوردار است.
وی همچنین از موضع دیگر قدرت های جهانی بر ادامه اجرای برجام اظهار خرسندی كرد و گفت: هر چند آمریكا از برجام خارج شده است، دیگر كشورها بر تعهد خود بر ادامه برجام تاكید كرده اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاكستان در ادامه سخنانش در نشست خبری با رسانه ها، اضافه كرد: زمانی كه توافق نامه هسته ای برجام بین جمهوری اسلامی ایران و قدرت های جهانی به امضا رسید، دولت پاكستان حمایت كامل خود را از آن اعلام كرد .
وی گفت : با توجه به اینكه آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش های خود اجرای بدون كم و كاست برجام از سوی ایران را مورد تایید قرار داده است، امیدواریم این توافقنامه بین المللی در مسیر خود ادامه یابد.

*** انتقال سفارت آمریكا به بیت المقدس نقض قوانین بین المللی است
سخنگوی وزارت امور خارجه پاكستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا در انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس گفت: این اقدام در سایه نگرانی های جامعه بین المللی صورت گرفته و با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تاسیس كشور مستقل فلسطین در سرزمین های فلسطینی مغایرت دارد .
محمد فیصل تصریح كرد: اقدام دولت آمریكا در انتقال سفارت خود به بیت المقدس، نقض قوانین بین المللی و قطعنامه های 476 و 478 شورای امنیت سازمان ملل است .
وی با بیان اینكه دولت و ملت پاكستان در كنار مردم مظلوم فلسطین ایستاده است، اضافه كرد:دولت پاكستان خواهان تشكیل كشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف است.

***محكومیت كشتار مردم غزه
سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاكستان همچنین با محكوم كردن اقدام ضد انسانی رژیم صهیوینستی در كشتار اخیر مردم غزه گفت:به شدت نگران ادامه كشته و مجروح شدن جمع كثیری از تظاهركنندگان فلسطینی در نوار غزهاز سوی نیروهای اشغال گر هستیم .
وی گفت : كشتار مردم فلسطین نتیجه نادیده گرفته شدن نگرانی های جامعه بین الملل از انتقال سفارت آمریكا از تل آویو به بیت المقدس است.
محمد فیصل در ادامه سخنانش اضافه كرد:پاكستان خواستار آغاز تحقیقات از سوی سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی در قبال این كشتار و پایان استفاده از فشار و تهدید علیه زنان كودكان و مردم بی دفاع فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی است.

***خواهان گسترش روابط با افغانستان هستیم
سخنگوی وزارت امور خارجه پاكستان در بخش دیگر از سخنان خود به رایزنی های مسئولان پاكستانی و افغان در خصوص گسترش روابط فیمابین اشاره كرد و گفت:نشست 'طرح اقدام پاكستان و افغانستان برای صلح و همبستگی' در 14 ماه می در اسلام آباد برگزار شد.
وی خاطرنشان كرد:در سفر اخیر شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاكستان به كابل و دیدار با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، هفت اصل پیش نویس طرح اقدام پاكستان و افغانستان برای صلح و همبستگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت كه در نشست اخیر در اسلام آباد این طرح به صورت نهایی مورد تبادل نظر مسئولان دو كشور قرار گرفت.
محمد فیصل در پایان سخنانش با تبیین اهمیت این طرح بین كابل -اسلام آباد گفت : طرح اقدام پاكستان و افغانستان برای صلح و همبستگی چارچوب موثر تعمیق روابط و حل اختلاف نظرهای دوجانبه است.
به گزارش ایرنا اجلاس موسوم به 'همكاری های چین، پاكستان و افغانستان - تعامل سازنده برای رشد پایدار' روز سه شنبه هفته جاری در اسلام اباد برگزار شد.
آساق**6125**1144