۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۳۵
کد خبر: 82918797
T T
۰ نفر

تشديد نظارت دامپزشكي زنجان بر امنيت غذايي آغاز شد

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۳۵
کد خبر: 82918797
تشديد نظارت دامپزشكي زنجان بر امنيت غذايي آغاز شد

زنجان – ايرنا – مدير كل دامپزشكي استان زنجان اعلام كرد: تشديد نظارت و بازرسي روزانه 10 اكيپ ثابت و سيار با 27 نيروي دامپزشكي در اين استان با هدف تامين امنيت و حفظ سلامت غذايي همزمان با ماه رمضان آغاز شد.

محمدباقر حاج كاظمي روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: همزمان با ماه مبارك رمضان بازرسي 288 اكيپ ثابت و سيار با 768 بازرس در شهرستان هاي استان زنجان و 32 اكيپ نيز با 96 بازرس در مركز استان به صورت ويژه درباره نظارت بر بهداشت عمومي فرآورده‌هاي خام دامي فعال شده اند.
وي تاكيد كرد: فعاليت اكيپ‌هاي ثابت نظارت و بازرسي از هشت صبح تا 20 شب است و بعد از اين زمان نيز فعاليت اكيپ هاي سيار آغاز مي شود.
مديركل دامپزشكي استان زنجان گفت: نظارت اكيپ هاي ثابت و سيار دامپزشكي از واحدهاي توليد فرآورده هاي خام دامي، نگهداري، بسته بندي، توزيع، عرضه و كشتارگاه هاي دام و طيور و سردخانه هاست.
حاج كاظمي تاكيد كرد: نظارت و تلاش هاي بي وقفه اكيپ هاي دامپزشكي در سطح استان زنجان با هدف رسيدن مواد غذايي سالم و بهداشتي به دست مصرف كننده و امنيت خاطر مصرف كنندگان تا همشهريان از سلامت مواد غذايي مورد مصرف اطمينان داشته باشند.
وي، از مصرف كنندگان فرآورده‌هاي خام دامي در سطح استان زنجان خواست، در صورت مشاهده هر گونه موارد مشكوك در عرضه مواد خام دامي، پروتئيني و يا كشتارها، مراكز نگهداري و بسته بندي با شماره 1512 تماس برقرار و مورد را به منظور رسيدگي گزارش كنند.
مدير كل دامپزشكي استان زنجان گفت: شهروندان هرگونه تخلف بهداشتي در عرضه گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهي و عسل و ساير آلايش خوراكي دام مثل مغز، كله، پاچه، سيرابي، دل و جگر، مورد را با شماره تلفن بيان شده به ادارات دامپزشكي استان زنجان گزارش دهند.
حاج كاظمي خاطرنشان كرد: به محض دريافت هر گونه شكايت و گزاش تخلفات از مراكز بيان شده غير از ساعت اداري اكيپ هاي سيار براي بررسي موضوع به محل اعزام مي شوند.
به گزارش ايرنا، استان زنجان داراي 2 كشتارگاه دام، چهار كشتارگاه طيور و چهار مركز بسته بندي فرآورده هاي خام دامي است.
7325/8068