۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۳۳
کد خبر: 82919054
T T
۰ نفر
حجت الاسلام طباطبایی نمونه بارز روحانیت مردمی بود

تهران- ایرنا- معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: مرحوم حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی نمونه بارزی از روحانیت مردمی بود و همواره دغدغه مردم را داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباسعلی امیری روز جمعه در حاشیه آیین تشییع پیكر حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی در جمع خبرنگاران افزود: وی استاد نظری و عملی اخلاق اسلامی بود.
به گفته امیری، مرحوم طباطبایی از مصادیق یك عالم ربانی بود و ویژگی هایی مانند آزادگی، تقوا، انصاف، متانت و سنجیدگی در صحبت از وی یك شخصیت قابل احترام و ویژه ساخته بود.
معاون پارلمانی رییس جمهوی با اشاره به حضور گسترده مردم در آئین تشییع مرحوم طباطبایی اظهار داشت: مردم از هر قوم، تبار و گرایش های مختلف سیاسی برای تشییع این استاد بزرگ اخلاق آمده اند.
امیری ادامه داد: حجت الاسلام طباطبایی نمونه بارزی از روحانیت مردمی بود كه با طلبگی زندگی كرد و همواره بین مردم بود و دغدغه آنها را داشت.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی كه از چندی پیش به دلیل عارضه ریوی در یكی از بیمارستان‌های تهران بستری بود عصر پنجشنبه 27 اردیبهشت در 82 سالگی دار فانی را وداع گفت.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی متولد اول فروردین 1315 در رفسنجان كرمان و از یاران قدیمی حضرت امام (ره) بود؛ وی در دوره دوم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم مشهد و در دوره هفتم نماینده مردم تهران در خانه ملت بود.
حجت الاسلام طباطبایی به دلیل طرح مباحث اخلاقی در خطابه ها و برنامه هایش در صدا و سیما، به عنوان استاد اخلاق شهرت یافت.
تهرام/9343*2025