مدرس حوزه علمیه قم:‌ دشمن از عظمت کار روحانیون آگاه است

تهران - ایرنا - مدرس حوزه علمیه قم گفت: دشمن به خوبی از عظمت کار روحانیون خبر دارد و در فضای مجازی دوباره شاهد حمله به یک روحانی هستیم که به وظیفه و رسالت دینی خود عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، آیت الله حسن نظری منفرد در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله سید مهدی طباطبایی، استاد اخلاق با اشاره به شرایط کشور و مسائل اخلاقی و فرهنگی افزود: تذکر دادن نسبت به بی حجابی وظیفه شرعی ما است و باید از آمران به معروف و ماهیان از منکر حمایت شود. متاسفانه قوانین در کشور به خوبی از این موضوع حمایت نمی کند.

وی که در مسجد حضرت موسی بن جعفر در خیابان ۱۷ شهریور تهران سخن می گفت، همچنین به بررسی جایگاه مهم مراجع تقلید و علما در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی، پرداخت و گفت: تمام تلاش دشمنان در سال های اخیر از جمله در اتفاقات سال گذشته، ضربه زدن به جایگاه روحانیون است. دشمن به خوبی از عظمت کار روحانیون خبر دارد و اخیرا در فضای مجازی دوباره شاهد حمله به یک روحانی هستیم که به وظیفه و رسالت دینی خود عمل کرده است.

مدرس حوزه علمیه قم:‌ دشمن از عظمت کار روحانیون آگاه است

مدرس حوزه علمیه قم به ویژگی های مرحوم طباطبایی اشاره کرد و گفت: آیت الله طباطبایی، نمونه بارز عالمی است که بصیر بودند و هر جا لازم بود، سخن می گفتند و اقدام می کردند و مبارزه می کردند. ایشان دست از باورهای دینی شان نمی کشیدند ولو به زندان افتادند و شکنجه می شدند.

نظری منفرد گفت: اگر همچنان نام و خدمات آیت الله طباطبایی زنده نگه داشته می شود، به دلیل اخلاص و تقوی و مردم داری او بود. ایشان سخت تلاش می کرد تا فریفته دنیا و مقامات دنیوی نشوند.

وی افزود:آقای طباطبایی، در زمینه خدمت به نیازمندان نیز فوق العاده بودند. ایشان خیریه بسیار بزرگ و منسجمی تشکیل دادند که همچنان با مدیریت حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی، خطیب توانا و امام جماعت فرهیخته مسجد حضرت موسی بن جعفر اداره می شود و در طول سال، بی وقفه فعال است، و به صدها خانواده مستمند، خدمت می کند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی متولد اول فروردین ۱۳۱۵ در رفسنجان کرمان و از یاران قدیمی حضرت امام (ره) بود.

مدرس حوزه علمیه قم:‌ دشمن از عظمت کار روحانیون آگاه است

وی همچنین در سال ۱۳۸۲ به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی از سوی مردم تهران انتخاب شد و به مجلس راه یافت.

طباطبایی به دلیل طرح مباحث اخلاقی در خطابه ها و برنامه های اش در سیمای جمهوری اسلامی، به عنوان استاد اخلاق معروف شده بود.

وی در نخستین روز از ماه مبارک رمضان مصادف با ۲۷ اردیبهشت ۹۷ در ۸۲ سالگی درگذشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha