۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۰۱
کد خبر: 82919172
T T
۰ نفر
حجت الاسلام طباطبایی در حقگویی، نادر روزگار بود

تهران- ایرنا- فاطمه هاشمی رفسنجانی گفت: حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی یكی از افراد نادر با ویژگی خاص حقگویی بود و كمتر كسی است كه این خصوصیت را داشته باشد.

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی روز جمعه در حاشیه آیین تشییع مرحوم حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: این استاد اخلاق هر زمان به مطلب حقی می رسید، آن را بازگو و پیگیری می كرد.
وی ادامه داد: از دیگر ویژگی های مرحوم حجت الاسلام طباطبایی این بود كه رابطه خود را با مردم تا آخر عمر حفظ كرد و برای مردم اهمیت خاصی قائل بود كه متاسفانه اینگونه ویژگی ها كم و باعث شده چنین انسان هایی نادر شوند.
هاشمی افزود: جوانان باید زندگینامه این بزرگان را بخوانند، با روحیات، تفكر و روش زندگی آنان آشنا شوند و سعی كنند اینگونه افراد را الگوی زندگی خود قرار دهند.
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی، استاد اخلاق كه از چندی پیش به دلیل عارضه ریوی در یكی از بیمارستان‌های تهران بستری بود، 27 اردیبهشت ماه در نخستین روز ماه مبارك رمضان در سن 82 سالگی دعوت حق را لبیك گفت.
پیكر این استاد اخلاق بعد از تشییع از مقابل مسجد موسی بن جعفر (ع) در خیابان هفده شهریور تهران، به قم منتقل شد تا پس از اقامه نماز میت، عصر امروز خاكسپاری شود.
ساعت 22 امشب نیز در مصلای حرم حضرت معصومه (س) مراسم ترحیم وی برگزار می شود.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی متولد اول فروردین 1315 در رفسنجان كرمان و از یاران قدیمی حضرت امام (ره) بود؛ وی در دوره دوم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم مشهد و در دوره هفتم نماینده مردم تهران در خانه ملت بود.
وی به دلیل طرح مباحث اخلاقی در خطابه ها و برنامه هایش در سیمای جمهوری اسلامی، به عنوان استاد اخلاق شهرت یافت.
فراهنگ**3009*2025