۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۳۵
کد خبر: 82921896
T T
۰ نفر
برنامه آماده‌سازی تیم‌های ملی شطرنج تشریح شد

تهران- ایرنا- «استفاده از دانش مربیان بزرگ خارجی در فدراسیون شطرنج برنامه محور است كه در گذشته وجود داشته و ما سعی در استمرار آن داریم».

«افشین تهرانی» مدیر تیم های ملی شطرنج، روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا ضمن بیان این مطلب، با اشاره به دوره ویژه آماده سازی بازیكنان برتر شطرنج كشور گفت: در سال 97 چند مسابقه مهم از جمله المپیاد شطرنج بزرگسالان جهان و مسابقات قهرمانی آسیا پیش روی ورزشكاران رشته شطرنج است.
وی با بیان اینكه چند اردو در این زمینه تدارك دیده شده است، افزود: یكی از این اردوها برگزاری كلاس های آموزشی با حضور «ایوان سوكولوف» هلندی است كه ورزشكاران برتر رشته شطرنج در 2 بخش آقایان و بانوان، جداگانه در آن شركت می كنند. مرحله نخست این اردو تا سوم خرداد ماه ادامه دارد و مرحله بعدی آن نیز از بیست و هفتم خردادماه لغایت هشتم تیرماه 1397 برگزار خواهد شد.
وی در پاسخ به گلایه برخی از ورزشكاران این رشته به خاطر استفاده نكردن از دانش مربیان بزرگ اظهار داشت: پیشینه استفاده از مربیان خارجی برای تیم های ملی شطرنج ایران در 2 بخش آقایان و بانوان نشان می دهد ما از گذشته با مربیان بزرگی در تعامل بودیم. در شرایط كنونی نیز با توجه به در پیش بودن مسابقات المپیاد جهانی شطرنج بزرگسالان، قهرمانی آسیا و اُپن چین فدراسیون نمی تواند نسبت به میزان آمادگی و افزایش دانش ورزشكاران این رشه بی تفاوت باشد. دوره های آموزشی با حضور مربی هلندی نیز در راستای تقویت این عزیزان برگزار می شود.
مدیر تیم های ملی در پایان یادآور شد: استفاده از دانش مربیان بزرگ جهان در حوزه شطرنج تنها مربوط به این كلاس ها نیست، بلكه یكی از مهمترین برنامه های این فدراسیون است و ما سعی داریم در ادامه دانش افزایی ورزشكاران این رشته همچنان با بزرگان شطرنج در ارتباط باشیم.
بنا بر اعلام روابط عمومی فدراسیون شطرنج، این فدراسیون یك دوره آموزشی ویژه بازیكنان برتر این رشته در كشور با حضور سوكولوف برگزار كرده است. در این دوره آموزشی «سارا سادات خادم الشریعه» و «میترا حجازی پور» در بخش بانوان حضور دارند. پیش از این نیز در اردوی جداگانه «علیرضا فیروزجا»، «پرهام مقصودلو»، «پویا ایدنی»، «احسان قائم مقامی»، «مسعود مصدق پور»، «سید محمد امین طباطبایی» و «شاهین لرپری زنگنه» در بخش آقایان در این كلاس ها حضور یافتند.
ورزشی** 2052**1368
۰ نفر