۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۰۲
کد خبر: 82923136
T T
۰ نفر

تابلوهای اخطاری در جاده های همدان نصب شد

۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۰۲
کد خبر: 82923136
تابلوهای اخطاری در جاده های همدان نصب شد

همدان- ایرنا- معاون راهداری حمل و نقل جاده ای همدان گفت: از ابتدای سال تاكنون برای ایمنی مسیرها، یك هزار و 775 عدد تابلوی اخطاری و انتظامی در جاده های این استان تعمیر و نصب شده است.

حمید پرورشی خرم روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: یك هزار و 165 كیلومتر خط كشی در محورهای ارتباطی استان همدان نیز انجام شده و همه محورهای اكنون دارای خط كشی بوده و سالانه به شكل مستمر و جاری احیا، تجدید و نگهداری می شود.
وی با بیان اینكه خط كشی محورها به دید رانندگان در جاده كمك می كند و موجب كاهش تصادفات جاده ای می شود ادامه داد: تلاش مداوم و مستمر راهداران برای نگهداری و ایمن سازی راه های استان از جمله اقداماتی است كه در دستور كار اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان قرار دارد.
پرورشی خرم، رعایت موارد ایمنی و توجه به هشدارهای بصری در قالب تابلوهای اطلاعاتی را ضروری دانست و عنوان كرد: تعمیر 18 مترمربع تابلو اطلاعاتی و تعمیر و نصب 200 عدد بازتاب ایمنی و استوانه ای از دیگر اقدامات این اداره كل در سال جاری بوده است.
معاون راهداری حمل و نقل جاده ای همدان اظهار داشت: به منظور افزایش ضریب ایمنی تردد سفرهای برون شهری، 785 دستگاه چراغ چشمك زن جدید در محورهای استان نصب شده است، همچنین سرویس و نگهداری 141 كیلومتر چراغ مه شكن در سطح راه ها انجام شده تا رانندگان و مسافران در جاده ها سفری مطمئن تر داشته باشند.
وی با بیان اینكه 106 كیلومتر گاردریل و نیوجرسی و هشت هزارو 600 عدد از علائم ایمنی نیز توسط راهداران این اداره كل شستشو شده است افزود: پاكسازی كنار نیوجرسی و گاردریل به میزان 56 كیلومتر، رنگ آمیزی 127 عدد علائم و 32 كیلومتر شیارهای طولی و عرضی در راه های استان ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا، بیش از 2 هزار وسیله حمل و نقل در استان همدان وظیفه جابجایی مسافران را برعهده دارد كه از این تعداد 320 دستگاه اتوبوس، یك هزار و 50 دستگاه مینی بوس و بقبه دستگاه خودوری سواری فعال هستند.
گفتنی است پنج هزار و 300 كیلومتر راه در سطح استان همدان وجود دارد كه 2 هزار و 700 كیلومتر راه روستایی آسفالته، 85 كیلومتر آزادراه و 578 كیلومتر راه شریانی است.
همچنین 99.2 درصد جمعیت روستایی استان همدان از راه آسفالته برخوردار است و 2.3 درصد كل راه‌های كشور در همدان بوده است.
7523/2087