۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۰۸
کد خبر: 82923143
T T
۰ نفر

اردوی تیم ملی سنگنوردی در همدان دایر شد

۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۰۸
کد خبر: 82923143
اردوی تیم ملی سنگنوردی در همدان دایر شد

همدان- ایرنا- نائب رئیس هیات كوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان گفت: دومین مرحله از اردوی تیم ملی سنگنوردی اعزامی به بازی های آسیایی به میزبانی همدان دایر شده است.

عباس چشمه قصابانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اردو در راستای آماده سازی ملی پوشان از امروز آغاز و تا جمعه هفته جاری ادامه دارد و در این اردوی آماده سازی پنج ملی پوش در بخش بانوان و هفت ملی پوش در بخش آقایان حضور دارند.
وی بیان كرد: اردوی تیم ملی سنگنوردی در مجموعه سنگنوردی فرهاد همدان تشكیل شده كه دارای امكاناتی از جمله خوابگاه، سالن آموزشی، سالن بدن‌سازی، جایگاه تماشاگران و بسیاری از تجهیزات روز دنیا است.
چشمه قصابانی خاطرنشان كرد: اردوی تیم ملی سنگنوردی اعزامی به بازی های آسیایی جاكارتا در رشته كمباین برگزار می شود كه مجموع سه رشته سرعت، لید و بلدرینگ است.
وی خاطرنشان كرد: اكبر ثابت كار و زهرا بهرامیان از مربیان استان‌ همدان و متین بیات و راحیل رمضانی از سنگنوردان استان همدان نیز در این اردو حضور دارند.
سالن سنگنوردی زنده یاد فرهاد میرزاجانی همدان با برخورداری از استانداردهای بین المللی بهترین موقعیت را برای برپایی اردوی تیم های ملی سنگنوردی كشور فراهم ساخته و اكنون به عنوان پایگاه قهرمانی این رشته در سطح كشور حایز اهمیت است.
سالن سنگنوردی فرهاد مجهزترین دیواره سنگنوردی با دیواره های سرعت، بلدرینگ و سختی بر اساس استاندارد بین المللی، اتاق قرنطینه، سكوی تماشاگران با ظرفیت 700 تا هزار نفر و مهمانسرا با ظرفیت یكصد نفر است.
همدان یكی از پایلوت های اصلی فدراسیون كوهنوردی و صعودهای ورزشی كشور در میزبانی اردوهای ملی و رقابت های بین المللی است.
7520/2087