۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۴۸
کد خبر: 82927091
T T
۰ نفر

فوتبال زنجان از نبود حامی مالی رنج می برد

۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۴۸
کد خبر: 82927091
فوتبال زنجان از نبود حامی مالی رنج می برد

زنجان - ایرنا - مسئول واحد آموزش و مربیان هیات فوتبال استان زنجان گفت: فوتبال زنجان برای رشد و توسعه و فعالیت پویا و مستمر نیازمند حامی مالی مناسب است.

بهمن عمولر، روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه هیات فوتبال زنجان از منابع دولتی برخوردار نیست، افزود: نقل و انتقال بازیكنان به خارج از استان، منبع درآمدی خوبی برای هیات فوتبال محسوب می شود اما متاسفانه زنجان از این ظرفیت مهم نیز محروم است.
وی اظهار كرد: هیات فوتبال استان زنجان هرچند به لحاظ مالی در تنگنا است اما با این حال در حد وسع و توان از این رشته ورزشی پرطرفدار حمایت می كند.
این مسئول با بیان اینكه وظیفه هیات تیم داری نیست، اظهار كرد: باتوجه به اینكه هزینه تیم داری سنگین و بالاست بنابراین لازم است شركت ها و كارخانه ها به یاری رشته های مختلف ورزشی ازجمله هیات فوتبال بیایند تا این رشته نیز جان دوباره گیرد.
عمولر تصریح كرد: هزینه در ورزش در واقع سرمایه گذاری در سلامت افراد و جامعه است، افزود: هیات فوتبال زنجان در راستای برنامه ریزی و آموزش تلاش وافر می كند اما برای حمایت از تیم ها و شركت آنها در مسابقات هیچ منبع درآمدی ندارد.
وی ادامه داد: ورزش فوتبال زنجان در لیگ برتر، دسته یك و دسته 2 كشوری فاقد تیم است و 'تیم پرواز' زیر گروه دسته سومی كشوری این استان نیز برای حضور در مسابقات كشوری، بودجه ای در اختیار ندارد تا بتواند حداقل هزینه ثبت نام، ایاب و ذهاب و تغذیه ورزشكاران را تامین و پرداخت كند.
عمولر تاكید كرد: هیات فوتبال استان های همجوار ازجمله قزوین، همدان، گیلان و كردستان صاحب تیم در لیگ برتر، دسته یك و 2 كشوری هستند اما زنجان فاقد چنین تیمی است.
مسئول واحد آموزش و مربیان هیات فوتبال استان زنجان، حمایت بخش خصوصی از ورزش را گامی خوب و مثبت خواند و گفت: بخش خصوصی نیز اگر سودی از سوی ورزش عایدش نشود در این صورت تمایلی برای حمایت مالی نشان نمی دهد.
وی اظهار كرد: زنجان در حال حاضر در بخش مردان از وجود هشت تیم باشگاهی لیگ برتری استانی و هشت تیم لیگ دسته 2 شهرستانی و در بخش بانوان نیز یك تیم لیگ برتری كشوری برخوردار است.
با بیان اینكه مربیان این استان دارای كارت مربیگری درجه A ، B ، C آسیا ایران هستند، اظهار كرد: در حال حاضر ورزش فوتبال زنجان در بخش مردان از وجود پنج مربی درجه A و 22 مربی درجه B و 55 مربی درجه C آسیا و 150 مربی درجه C ایران و همچنین در بخش بانوان نیز از یك مربی درجه B و چهار مربی درجه C آسیا و 30 مربی درجه C ایران بهره مند است.
6084/6085