۸ خرداد ۱۳۹۷، ۸:۵۷
کد خبر: 82928861
T T
۰ نفر
متخلفان بخش كالا و خدمات 5.8 ميليارد ريال جريمه شدند

اروميه- ايرنا- مديركل تعزيرات حكومتي آذربايجان غربي گفت: متخلفان بخش كالا و خدمات از ابتداي سال جاري تاكنون به پرداخت پنج ميليارد و 801 ميليون ريال جريمه محكوم شده اند.

محمد اقوامي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين ميزان جريمه براي يك هزار و 711 فقره پرونده وارده در بخش كالا و خدمات در سال جاري صادر و اين پرونده ها مختومه شده است.
وي بيان كرد: امسال يك هزار و 758 فقره پرونده در بخش كالا و خدمات به شعب تعزيرات حكومتي ارجاع شده كه 99 درصد آنها مورد رسيدگي قرار گرفته است.
وي اضافه كرد: گرانفروشي، كم فروشي، درج نكردن قيمت و بروز مشكل در توزين كالا از جمله تخلفات حوزه كالا و خدمات در آذربايجان غربي به شمار مي رود.
مديركل تعزيرات حكومتي آذربايجان غربي از كشف 98 هزار نخ سيگار قاچاق از يك دستگاه وانت سايپا در اروميه خبر داد و گفت: پس از ارجاع اين پرونده به شعبه تعزيرات حكومتي اين شهرستان، قاچاقچي محموله به پرداخت بيش از 426 ميليون ريال جريمه محكوم شد.
اقوامي با اشاره به قاچاق 2 هزار و 500 بسته انواع قرص توسط راننده يك دستگاه پرايد در خوي افزود: قاچاقچي اين محموله نيز به پرداخت 385 ميليون ريال جريمه محكوم و كالاي قاچاق او نيز ضبط شد.
به گزارش ايرنا، آذربايجان غربي از جمله استان هاي درگير با معضل قاچاق كالا و ارز است و سالانه هزاران پرونده در اين خصوص در تعزيرات حكومتي استان بررسي و حكم آن صادر مي شود.
تخلفات مربوط به قاچاق كالا و همچنين تخلفات بخش هاي كالا و خدمات و بهداشت و درمان به شعبات تعزيرات حكومتي ارجاع مي شود.
8137/2093