۱۶ خرداد ۱۳۹۷، ۰:۰۶
کد خبر: 82935211
T T
۰ نفر
نرخ تورم مازندران كمتر از ميانگين كشوري است

نوشهر - ايرنا - مديركل صنعت ، معدن و تجارت مازندران با اعلام اين كه نرخ تورم استان نسبت به ميانگين كشوري كمتر است ، گفت : ادعاي بيشتر بودن نرخ تورم در مازندران در مقايسه با ديگر نقاط كشور ، كذب است .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، بتازگي بعضي از شبكه هاي خبري و سايت ها مدعي شدند كه نرخ تورم در مازندران بالاتر از ميانگين كشوري و زندگي در اين استان گران تر از ساير نقاط كشور است.
محمد محمدپورعمران عصر دوشنبه در جلسه مشترك مديران تعزيرات حكومتي و صنعت و معدن استان در نوشهر افزود : نرخ تورم براساس شاخصه هايي به دست مي آيد كه بر اساس آن در سال گذشته نرخ تورم در مازندران تك رقمي بود و در ارديبهشت ماه امسال نيز اين به 7.1 درصد رسيد ، در حالي كه ميانگين نرخ تورم كشوري بر اساس گزارش مركز آمار در اين بازه زماني حدود 8.2 درصد بود .
وي با تاكيد بر اين نكته كه انعكاس اخبار نادرست و غير واقعي جز ايجاد ياس و نااميدي در ميان مردم و تشويش اذهان عمومي نتيجه ديگري به همراه نخواهد داشت ، از رسانه ها خواست تا به استناد آمار منابع معتبر و ذيصلاح به مردم اطلاع رساني كنند .
مديركل صنعت ، معدن و تجارت مازندران حذف حلقه هاي واسطه و دلالي را يكي از دلايل موفقيت مهار تورم در استان دانست و اظهار داشت : از آغاز فعاليت دولت تدبير و اميد به تعداد زيادي از متقاضيان براي راه اندازي فروشگاههاي زنجيره اي مواد غذايي مجوز داده شد و خوشبختانه امروز به علت تخفيف هاي ويژه و ارزان فروشي در اين فروشگاهها شاهد رضايت مندي مردم هستيم.
** بازديد از 400 واحد صنفي در يك روز كاري
مدير كل صنعت ، معدن و تجارت مازندران همچنين از نظارت بر بازار به عنوان يكي ديگر از عوامل مهار گران فروشي ياد و تاكيد كرد كه در اين استان به خاطر گردشگرپذيري اين گونه نظارت و بازرسي با دقت و شدت بيشتري جريان دارد تا جلوي هرگونه سواستفاده و گران فروشي را بگيرد.
وي كه به دستور استاندار مازندران به همراه مديركل تعزيرات حكومتي براي سركشي از نحوه اجراي بازرسي و نظارت ويژه بر بازار كالا و ارزاق غرب مازندران در تعطيلات جاري و همزمان با حضور صدها هزار گردشگري در اين منطقه حضور يافت ، گفت كه تنها امروز در اجراي طرح نظارت ويژه رمضان بر فروشگاهها ، از 400 واحد صنفي بازديد شد .
محمدپور عمران افزود كه در اين بازرسي 35 واحد صنفي متخلف شناسايي شده اند كه برابر قانون با صاحبان آنها برخورد خواهد شد.
** انتقاد فرماندار نوشهر از انتشار اخبار دروغين در فضاهاي مجازي
فرماندار نوشهر نيز در اين نشست با انتقاد از انتشار مطالب نادرست مبني بر گرانفروشي در فضاهاي مجازي به مردم اين شهرستان توصيه كرد كه تحت هيچ شرائطي به مطالب منتشر شده در اين فضاها اعتماد نكنند چرا كه اغلب اين اطلاعات كذب و خلاف واقعيت است.
عبدالصمد صفرنژاد افزود : متاسفانه از سه ماه پيش در فضاهاي مجازي بويژه شبكه هاي اجتماعي اطلاعاتي با موضوع پديده سرسام آور گرانفروشي منتشر شد كه انتشار اين اطلاعات باعث تشويش اذهان عمومي و جو رواني ميان مردم مي شود.
وي اظهار داشت : درپي بازديدهاي مستمر از واحدهاي صنفي شهرستان يكي از علت هاي اساسي گراني در برخي از ماههاي سال بويژه ايام نوروز يا ماه مبارك رمضان ممكن است ناشي از افزايش كرايه ها ، آن هم به دليل محدوديت هاي ترافيكي جاده هاي كندوان و هراز باشد و در ساير موارد ادعاي گران فروشي كذب است .
صفرنژاد همچنين از مسئولان ادارات صنعت ، معدن و تجارت و تعزيرات حكومتي مازندران خواست تا براي آگاهي عموم مردم نسبت به نصب پارچه نوشته در سر در واحدهاي صنفي متخلف كه اقدام به تعطيلي آنها شده است ، اقدام كنند.
شهرستان نوشهر با جمعيتي دستكم 140 هزار نفر در نوروز امسال پذيراي بيش از دو ميليون مسافر و گردشگر بوده است .
7078 /1602/1654