۲۰ خرداد ۱۳۹۷، ۸:۰۳
کد خبر: 82938253
T T
۰ نفر
مهارت آموزي دانش آموزان و دوره هاي تكميلي آن جدي گرفته شود

زنجان – ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: به مهارت آموزي دانش آموزان همراه با دوره هاي تكميلي در دوره تابستان توجه جدي شود تا جواناني مسئوليت پذير و با توان كاري بالا وارد جامعه شوند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام علي خاتمي شامگاه شنبه در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان زنجان افزود: غني سازي اوقات فراغت واژه بالايي است و به طور معمول برنامه هايي كه سالانه در تابستان براي دانش آموزان اجرا مي شود غني سازي اين اوقات نيست.
وي تاكيد كرد: گرفتن مدرك بالاي بدون كسب مهارت يكي از مشكلات كشور است.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در دنيا همزمان با مباحث تئوري، مسائل عملي نيز به دانش آموزان آموزش داده مي شود.
حجت الاسلام خاتمي بر مهارت آموزي دانش آموزان تاكيد كرد و افزود: اين مهم ضروري و جدي است به شرطي كه مهارت هاي مورد نياز آموزش داده شود و طي سال هاي آينده نيز دوره تكميلي آن سپري شود.
وي با تاكيد بر اينكه آموزش و پرورش بايد برنامه مدون و منظومه اي داشته باشد، اظهاركرد: دخالت هاي خارج از اين دستگاه بايد به حداقل برسد.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: رشته هاي كاربردي كه جوانان را وارد اجتماع كرده و آنان را مسئوليت پذير و با توان كاري تربيت كند در استان قابل توجه نيست.
وي بر تشكيل كارگروهي از افراد توانمند در استان زنجان درباره مهارت آموزي دانش آموزان در دروه تابستان تاكيد كرد و افزود: اين كارگروه بعد از اتمام دوره ها گزارشي از اين مهارت آموزي ها ارائه دهد.

** تابستان امسال 360 پايگاه غني سازي اوقات فراغت داير مي شود
معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان در ادمه اين جلسه اظهاركرد: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده تابستان امسال 360 پايگاه غني سازي اوقات فراغت براي دانش آموزان دختر و پسر استان راه اندازي مي شود.
به گفته محمود عباسي، پيش بيني مي شود 75 هزار دانش آموز در برنامه هاي اين پايگاه ها شركت كنند.
وي، شعار برنامه هاي غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان امسال را هر دانش آموز يك مهارت اعلام كرد و گفت: اين برنامه ها از تير امسال آغاز مي شود و تا پايان شهريور ادامه خواهد داشت.
معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در اين برنامه ها از ظرفيت كانون هاي مساجد، كانون هاي فرهنگي تربيتي اين اداره كل، سالن هاي ورزشي، پژوهش سراها و نمازخانه ها استفاده خواهد شد.
عباسي ادامه داد: تعداد پايگاه هاي غني سازي اوقات فراغت در تابستان سال گذشته 426 پايگاه بود كه 48 هزار و 916 نفر دانش آموز در كلاس هاي اين پايگاه ها شركت كرده بودند.
به گفته وي، 81 درصد از شركت كنندگان در كلاس هاي تابستاني سال گذشته شهري و 19 درصد روستايي بودند.
به گزارش ايرنا، در دومين جلسه شوراي آموزش و پرورش استان زنجان در سال جاري، توسعه مدارس غيردولتي و گسترش مشاركت هاي مردمي، غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان و برگزاري مسابقات ورزشي دانش آموزي كشور در مرداد امسال به ميزباني زنجان از دستورات اين جلسه بود.
7325/6085