۲۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۳
کد خبر: 82943548
T T
۰ نفر

عيد فطر، روزي براي شكر همه لحظات ناب بندگي

۲۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۳
کد خبر: 82943548
عيد فطر، روزي براي شكر همه لحظات ناب بندگي

ايلام - ايرنا - عيد فطر، روز پايان يك ماه روزه داري و دعا و مناجات است، روز پايان روزه داري و روزي بزرگ براي سربلندي همه آنهايي كه سر به فرمان الهي نهادند و يك ماه از خوردن و آشاميدن امتناع كردند و با به جا آوردن اعمال نيك و تهذيب نفس در آزمون بزرگ بندگي موفق شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، عيد سعيد فطر نماد يك ماه بندگي است كه مسلمانان با قدر دانستن اين ماه مبارك كه سفره بخشش و لطف پروردگار در سراسر آن گسترده است، با به جا آوردن روزه به عنوان يك امر واجب، تلاش و جهد كردند كه از اين خان كرم بهره معنوي و اخروي ببرند و از آن بي نصيب نمانند.
مسلمانان با حضور با شكوه در نماز عيد فطر و گرامي داشت اين روز بزرگ، در پايان ماه مبارك رمضان كه ماه عبوديت، بندگي و ضيافت خداوند است از اينكه توفيق درك اين روزها و اين ماه بزرگ به آنان عطا شده بار ديگر براي شكرانه اين لطف بي كران خداوند سپاسگزاري مي كنند.
عيد فطر روز عيدي گرفتن روزه داراني است كه در ميهماني خدا وند سبحان حاضر شدند و شب هاي قدر را درك كرده و با تلاوت قرآن و خواندن دعا دست هاي خود را به طرف آسمان بلند كردند و از خداوند آمرزش طلبيدند.
عيد سعيد فطر، عيد بندگي محض و اطاعت از معبود، عيدي براي روزها و لحظات خوش پيروزي بر هواي نفس، عيد براي مهار خواسته هاي سركش دنيوي، روزي شيرين براي چشيدن طعم گواراي حضور در ضيافت الهي است.
امسال هم ماه رمضان و لحظات شيرين بندگي خدا، به سر آمد و بسياري از مسلمانان روزه دار با حضور در مساجد و تكايا در شب هاي قدر قرآن بر سر گرفتند و از خداوند براي همه اشتباهات و گناهان خود طلب استغفار كردند.
عيد سعيد فطر، روزي بزرگ براي همه كساني است كه بر نفس لجام گسيخته خود عنان مهار زدند و توانستند در قبال حق و باطل، حق را برگزينند و از نماز صبح تا نماز مغرب از خودن و آشاميدن امتناع كنند تا حال فقرا را دريابند و به فرمان الهي سر بندگي نهند.
عيد فطر روزي بزرگ است كه بندگان براي انجام همه محرمات فرمان الهي را در يك ماه با جان و دل انجام مي دهند و در اين روزها چشم ها را از محرمات فرو بندند، قلب ها را از كينه و حسد و طمع پاك مي كنند، زبان به دروغ و دشنام و نا فرماني نمي رانند، دست به مال ديگري دراز نمي كنند و قدم از قدم براي اطاعت از شيطان برنمي دارند و با نداي الغوث الغوث فرياد راهايي از آتش جهنم سر مي دهند.
شور همه لحظات سفره افطار و معنويت سفره هاي سحر، لذت گفتن صلوات و دعا و نيايش در هر نفس خود جهد است براي رهايي از نفس اماره و چشيدن شهد ايمان است كه در جسم و جان و درون قلبت رخنه مي كند و نور معنويت ذهنت را روشن مي كند.
همه به شكرانه اين عيد بزرگ شانه به شانه هم در برابر معبود به نماز مي ايستند و در قيام و ركود و سجودي مشترك نداي 'لاشريك لك لبيك' سر مي دهند و به فرمان و امر الهي لبيك گويان فرشته ها را در برابر اين اطاعت خويش از پروردگار به سجده وا مي دارند.
عيد سعيد فطر، عيد پاكي و رستن از گناه است، روزهاي خوب بخشش، دعا و قرآن خواندن، مهر ورزيدن، بخشش و اطعام مساكين، روزهاي خوب صدقه دادن، كمك به هم نوع، افطاري دادن و شريك شدن در خوبي هاي بي انتها.
كاش براي 11 ماه ديگر سال تا رمضان بعدي، همه خوبي هاي مان را حفظ كنيم و همچنان از دروغ و تهمت و ناروا ديده و زبان و چشم و گوش فرو بنديم، با ديگران هر لحظه همدردي كنيم و بر خوب بودن مان سماجت كنيم و نمازهاي مان و لحظات زيباي روحاني قرآن خواندن را باز سر وقت ادا كنيم تا لايق شويم.
به گزارش ايرنا، نماز عيد فطر همزمان با سراسر كشور صبح روز عيد بر اساس تقويم روز جمعه در مركز استان در مصلاي امام خميني(ره) به امامت نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام اقامه مي شود.
نماز عيد سعيد فطر در ساير شهرستان هاي استان نيز در مساجد جامع اين مناطق به امامت ائمه جمعه برگزار خواهد شد.
عيد فطر امسال در سالنامه رسمي كشور روز جمعه 26 خرداد ماه است.
با قبولي طاعات و عبارت و تبريك عيد سعيد فطر
7177/6119