۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۲۷
کد خبر: 82947999
T T
۰ نفر

نوجوان 17 ساله اي در زرينه رود مياندوآب غرق شد

۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۲۷
کد خبر: 82947999
نوجوان 17 ساله اي در زرينه رود مياندوآب غرق شد

مهاباد- ايرنا- مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري مياندوآب گفت: رودخانه زرينه رود در مياندوآب اين بار يك پسر 17 ساله را به كام مرگ كشاند.

يادگار لندنيان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: به دنبال كسب اطلاع از طريق مردم مبني بر غرق شدن يك نوجوان در رودخانه زرينه رود، ماموران آتش نشاني بلافاصله به محل اعزام شدند.
وي با اشاره به اينكه اين حادثه در روستاي ابراهيم آباد از توابع بخش مركزي مياندوآب اتفاق افتاده است، افزود: امدادگران هلال احمر و ماموران انتظامي نيز در عمليات نجات اين جوان حضور داشتند اما وي قبل از رسيدن به بيمارستان فوت كرد.
لندنيان علت اين غرق شدگي را بي احتياطي و آشنا نبودن به فن شنا اعلام كرد و گفت: امسال زرينه رود چهار قرباني گرفته است و 2 روز پيش هم جسد زني از اين رودخانه كشف شد.
وي با تاكيد بر اينكه شهروندان خطر شنا در رودخانه ها، سدها و كانال هاي آب را جدي بگيرند، گفت: با آغاز فصل تابستان بسياري از مردم به ويژه نوجوانان و جوانان علاقه‎ مند به تفريح و شنا در رودخانه ها و سدها روي مي آورند و اقدام در برخي از موارد موجب بروز حوادث جبران ناپذير مي شود.
لندنيان از خانواده ها درخواست كرد تا با توجه به وقوع حوادث متعدد غرق شدگي در فصل تابستان بيشتر مواظب فرزندان خود باشند و آنان را از شنا كردن در رودخانه ها با عمق زياد و كانال هاي آب منع كنند.
به گزارش ايرنا، رودخانه زرينه رود با طول 300 كيلومتر و با آبريز بيش از يكهزار و 100 كيلومتر يكي از طولاني ترين رودخانه هاي آذربايجان غربي است كه از كوه هاي استان كردستان سرچشمه مي گيرد و در نهايت با گذر از شهرستان هاي مياندوآب و شاهين دژ به درياچه اروميه مي ريزد.
شهرستان مياندوآب با بيش از 277 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است و سومين شهر پرجمعيت اين استان پس از اروميه و خوي به شمار مي رود.
9871/3093/3072