۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۵۵
کد خبر: 82948224
T T
۰ نفر

90 واحد صنفی متخلف در اردستان جریمه شدند

۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۵۵
کد خبر: 82948224
90 واحد صنفی متخلف در اردستان جریمه شدند

كاشان- ایرنا- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان از تشكیل 105 پرونده تخلف در این شهرستان و محكوم شدن 90 واحد صنفی در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا باقری روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: یك هزار و 170 واحد صنفی در سه ماهه نخست امسال مورد بازرسی قرار گرفتند و متخلفان در مجموع بیش از سه میلیارد و 19 میلیون ریال جریمه شدند.
وی به انجام 550 مورد بازرسی از واحدهای صنفی، 17 گشت مشترك، تشكیل و ارسال 45 پرونده تخلف به تعزیرات حكومتی اشاره كرد و افزود: كسانی كه در شهرستان اردستان اقدام به توزیع محصولات ایرانی كنند، مورد حمایت قرار گرفته و از توزیع كالاهای خارجی جلوگیری می شود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان بیان كرد: 2 هزار و 700 واحد صنفی تا كنون در این شهرستان پروانه فعالیت دریافت كردند كه افزون بر 2 هزار و 100 واحد با سه هزار نفر نیرو فعالیت دارند.
رئیس اتاق اصناف اردستان نیز در ادامه با اشاره به فعالیت بازرسی اتاق با چهار نفر نیرو گفت: صدور پروانه كسب برای واحدهای مسكونی و غیرتجاری ممنوع بوده و با كسانی كه در این واحدها اقدام به راه اندازی واحدهای صنفی كنند، برخورد قانونی می شود.
مهدی بهفر اساس كار اتاق اصناف را بازرسی و نظارت بر كار واحدهای صنفی عنوان كرد و افزود: هر گونه تبلیغات كالا بدون داشتن پروانه صنفی ممنوع است و متخلفان مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.
وی همچنین ساماندهی و بازسازی سیستم اتاق اصناف، ساماندهی واحدهای صنفی مزاحم، سیار و بازار روز با همكاری شهرداری ها را جزء اولویت های كاری عنوان كرد و از راه اندازی دفتر اتاق اصناف در شهرهای زواره و مهاباد خبر داد.
رئیس اتاق اصناف در ادامه اعلام كرد: كسانی كه به مدت یك هفته اقدام به دریافت یا تمدید پروانه كسب كنند، به مناسبت روز اصناف می توانند از 50 درصد تخفیف برخوردار شوند.
به گفته او، در شهرستان اردستان 12 اتحادیه صنفی فعال است.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 كیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع می باشد.
7431/8123