طرح توسعه واحدهای صنعتی اردستان ۵۰۰ فرصت شغلی به‌همراه دارد

کاشان- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: هفت واحد صنعتی شهرستان دارای طرح توسعه در سال جاری هستند که اجرا و تکمیل آنها برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

جواد حقیقت‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واحد صنعتی «دنیای فلز» که راکد بود با پیگیری صورت گرفته، نیمه نخست امسال مجددا راه اندازی شد و در زمان حاضر کار پوشش و روکش لوله‌های پروژه تامین آب از دریای عمان را بر عهده دارد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان ادامه داد: احیا و فعال کردن واحد صنعتی مذکور در این پروژه برای ۱۲۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

حقیقت‌پور با اشاره به صدور ۳۵۴ پروانه کسب در شهرستان از ابتدای سال تاکنون، گفت: ۵۶ پروانه مشاغل خانگی نیز در این مدت در اردستان صادر شده است که ۲۵ نفر از متقاضیان آن برای دریافت تسهیلات به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شدند.

رییس‌ اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان اظهار کرد: ۶۵ مورد نرخ‌گذاری نیز در هفت ماه نخست امسال در شهرستان انجام شد.

حقیقت‌پور بیان کرد: اولویت نرخ‌گذاری با کمیسیون نظارت شهرستان است که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اداری مرتبط شامل فرمانداری، تعزیرات حکومتی و انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه اردستان ۱۲ اتحادیه و یک اتاق اصناف دارد، تصریح کرد: ۱۰ اتحادیه در یک مکان واحد متمرکز هستند و ۲ اتحادیه دفتر جداگانه دارند.

حقیقت‌پور با بیان اینکه اتاق اصناف اردستان یک مکان مستقل دارد و به کارهای صنفی و نظارتی می‌پردازد، خاطرنشان کرد: قبل از این اتحادیه‌ها بصورت پراکنده فعالیت می‌کردند اما اکنون، بیشتر آنها در یک مکان متمرکز هستند.

حقیقت پور اضافه کرد: در حوزه ثبت رصد اشتغال شهرستان تاکنون ۱۵۰ مورد انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در زمان حاضر در بخش صنایع اردستان مشغول کار هستند.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha