۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۶
کد خبر: 82948878
T T
۰ نفر

27 پايگاه سنجش نوآموزان گيلان فعال شد

۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۶
کد خبر: 82948878
27 پايگاه سنجش نوآموزان گيلان فعال شد

رشت - ايرنا- مديركل آموزش و پرورش گيلان گفت: 27 پايگاه براي سنجش سلامت و آمادگي تحصيلي نوآموزان در اين استان فعال شده است.

مهدي حاجتي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: خانواده ها بايستي حتما نوآموزان بدو ورود به دبستان خود را تحت پوشش طرح سنجش سلامت و آمادگي تحصيلي قرار داده و برگه سلامت را دريافت كنند.
وي افزود: كمك به بهبود كيفي آموزش و كنترل بعضي اعوامل موثر بر افت تحصيلي، تشخيص و شناسايي به موقع نارسايي هاي جسمي، ارزيابي وضعيت ذهني كودكان بدو ورود به دبستان و بررسي ميزان شيوع اختلالات جسماني و رواني از اهداف اجراي اين طرح است.
مديركل آموزش و پرورش استان گيلان خاطرنشان كرد: در اجراي طرح سنجش سلامت نوآموزان، اگر نوآموزي مشكوك به مشكل يا نارسايي جسماني باشد به مراكز تخصصي پزشكي و درماني ارجاع داده مي شود.
وي با اشاره به اجراي طرح سنجش سلامت جسماني و آمادگي تحصيلي نوآموزان بدو ورود به دبستان در گيلان به مدت دو ماه، خاطر نشان كرد: در اجراي اين طرح 300 نيرو از دستگاه هاي مربوطه طرح همكاري دارند.
وي با اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان ورود به پايه اول ابتدايي سال تحصيلي 98 - 97 در واحدهاي آموزشي گيلان، گفت: همزمان با ثبت‌ نام دانش‌ آموزان در پايه اول ابتدايي، خانواده ‌ها بايستي با حضور در مدارس براي مراجعه به مراكز سنجش سلامت جسماني و آمادگي تحصيلي معرفي نامه دريافت كنند.
حاجتي اضافه كرد: در اجراي طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، در صورت تاييد سلامت برگه هاي سلامت ارايه مي شود كه خانواده ها با در درست داشتن اين برگه ها مي توانند براي نام نويسي نهايي به مدرسه اي كه ثبت نام اوليه را انجام داده اند، مراجعه كنند.
در سال تحصيلي گذشته، بيش از 370 هزار دانش آموز در افزون بر پنج هزار و 700 واحد آموزشي استان گيلان تحصيل كردند.
7286 /6030